Polski Serwis Mobile Suit Gundam


Super Robot Taisen UX

Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
dnia: Grudzień 12, 2012, 23:38:35
3DS: Super Robot Wars UX (Release Date: Mar 14th 2013, price: 7140 yen)

Info i skany: http://gundamguy.blogspot.com/2012/12/super-robot-wars-ux-heads-to-3ds-with-8.html
Screeny: http://www.famitsu.com/news/201212/13025692.html

PV1: http://youtu.be/D6ALAgHdmyM


Wygląda zaskakująco słabo. Silnik graficzny ten sam co na NDS, a co za tym idzie, ten sam co na... GBA... Ta różnica, że animacje płynniejsze i dodali voice-acting. Niemniej jednak na tle takiego Z2 z PSP to wypada mizernie.

No ale to grafika tylko. Mimo tego taki SRW L na NDS to zdecydowanie jedna z moich ulubionych odsłon serii pod względem gameplay'u. Tu czytam, że mają powrócić "puzzle missions" z J w dodatku, które także były miłą odskocznią. Zobaczymy.

Niemniej jednak i tak nigdy w to nie zagram. Bym musiał naprawdę się dorobić, abym mógł sobie pozwolić na import japońskiego 3DS z grą. O ile nie powstanie emulator, albo Nintendo w jakiejś nowej edycji nie usunie tej nieszczęsnej blokady, to będzie trzeba obejść się ze smakiem.

PS. dafaq...



Paliodor

  • Global Moderator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 980
    • Zobacz profil
    • Paliodor's Hobby Blog
Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 13, 2012, 17:05:57
Gra na 3DS'a=region lock, a jako, że to "japońska popierdółka" tak wiec szanse na wydanie tego choćby w USA są mniejsze niż zero. Poza tym tak jak wspomniałeś wygląda to niezbyt okazale. Widziałem sporo filmików z dwóch ostatnich odsłon SRW na PSP i prezentowało się tam to wszystko genialnie, a tutaj szału nie ma.
A Hatsune Miku to pewnie czysty zabieg marketingowy mający przyciągnąć większą ilość zainteresowanych do nowej odsłony SRW.
Nintendo powinno serio zrezygnować z tej blokady bo tak jak mieli ogromnego plusa za jej brak w NDS, tak teraz im coś tam odbiło.


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 13, 2012, 17:40:40
Z naszego punktu widzenia region lock to pomysł poroniony, aczkolwiek pewnie z punktu widzenia nintendo coś się za tym kryje w kwestii biznesowej. Co by zarabiał rynek lokalny, a nie żeby ludzie sobie importowali tańsze wersje zza granicy (np. jeśli posiadają kilka języków). A w przypadku "popierdółek"... cóż, od wieków wiadomo, że Japonia to kraj strasznie nacjonalistyczny, którego w dodatku nie interesuje to, co się dzieje poza ich granicami. Nie zależy im też, aby jednostki kupowały ich "lokalne" gierki. I potem takie tego są efekty.

Z2 wyglądał ładnie, ale moim zdaniem pozostawiał wiele do życzenia w kwestii gameplayu. Z drugiej strony wspomniany przeze mnie SRW L na NDS nie wyglądał wcale powalająco, ale dla mnie pozostaje jedną z najfajniejszych odsłon serii. Banpresto to różne ekipy i czasem może się okazać, że taki "handheldowy" potworek okaże się lepszy od "mainstreamowego" cyklu.


Paliodor

  • Global Moderator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 980
    • Zobacz profil
    • Paliodor's Hobby Blog
Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 13, 2012, 17:50:15
No ja tak się przyznam, że zastanawiałem czy by w przyszłym roku nie kupić tego SRW Z2 HH czy SH na PSP bo widzę, że lista mecha serii jest dość fajna. Jest Votoms,Macross,Gundam jest w czym wybierać, a same animacje i sprite'y są świetnie zrobione i takie SD G Gen'y wyglądają licho przy nich, no może nie licząc wyglądu na mapce. Choć  oprócz Super Robot Taisen Alpha na PSX'a  nie grałem w żadną inną część. A tamta na szaraka była całkiem fajna, choć jej nie ukończyłem.

A co się tyczy kwestii samej Japonii i jej dość sporej hermetyczności to jest to niestety prawda i każdy kto się interesuje m&a bądź gierkami albo muzyką z tamtąd pewnie choć raz spotkał się z problemami ze zdobyciem czegoś. Widać to dobrze, na przykładzie zlikwidowania Bandai Ent w USA i skupieniu się na wydawaniu anime z tego uniwersum w Japonii ale z napisami ang i paroma innymi. No ale problem już leży w tym, że ceny już dają sobie na te wydania japońskie, a jak wiadomo nawet zwykła kinówka na DVD kosztuje tam całkiem sporo. Raczej wątpliwe by coś się w tej materii zmieniło. Japońce z Bandai zmarnowali wielką szansę związaną ze stworzeniem wielkiej społeczności fanów gundam z poza Japonii i związanych z tym profitów.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2012, 17:55:43 wysłana przez Paliodor »


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 13, 2012, 18:17:29
No właśnie ja już się wystarczająco przekonałem, że lista serii i grafika dobrej gry nie czynią same.

Z2 na PSP to przyzwoita odsłona, ale przyznam szczerze, że miejscami się strasznie męczyłem z niektórymi misjami nie ze względu na poziom trudności (który wygórowany wcale nie był), a przez stertę mięsa armatniego i olbrzymią ilość jednostek do zarządzania (30+ na turę w późniejszych misjach, z czego można jeszcze nauczyć pilotów skilla dającego jeden dodatkowy ruch po zabiciu wroga). To jest dla mnie największa bolączka odsłon, które stawiają na ilość, gdzie do tej pory chyba tylko wspomniany SRW L zrealizował to przyzwoicie, wprowadzając naprawdę fajny w obsłudze system "par". Z1, Z2 czy Alpha 2 i 3, a po części nawet OG Gaiden zwyczajnie w późniejszych misjach się dłużyły, a jakakolwiek strategia szła w zapomnienie, gdyż i tak wszystko sprowadzało się do gospodarowania tymi "naj naj" mechami.

Jeśli masz NDS, to zainteresuj się L - http://www.youtube.com/watch?v=EmTSVeY6ptI
Lista serii w moim przypadku w większości nieznana, ale jednostki przekonały mnie do siebie muzyką lub designem (np. Iczer albo Gaiking). To też jest fajny aspekt tych gier, gdyż można zabawić się robocikami, których oryginalne serie anime w ogóle nas nie interesują, a tutaj prezentują sobą coś ciekawego.
Generalnie L był dość ciekawy, także pod względem samych misji - znacznie więcej takich, gdzie nie tylko trzeba zniszczyć wszystko i wszystkich, ale sporo zadań z neutralnymi NPC, albo jakimiś obronnymi czy eskortowymi. Poziom trudności nie był wygórowany, ale i tak zabawa była przednia. Aż mam ochotę sobie przejść raz jeszcze.
Tu widzę pisałem o grze nieco więcej - http://msgundam.pl/super-robot-taisen/super-robot-wars-l-%28nds%29/msg6960/#msg6960

PS. Teraz gdy obejrzałem trailer L raz jeszcze to widzę, jak te sprite'y z UX potraktowane zostały blurrem, aby sprawiały pozory "ładniejszych".
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2012, 18:23:21 wysłana przez Suavek »


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 10, 2013, 14:08:58
http://www.famitsu.com/news/201301/10026994.html

Wygląda na to, że wraca system drużynowy z L. Fajnie i zarazem szkoda. Jego atuty opisałem wyżej - zabawa z L była naprawdę przednia i jest to jeden z nielicznych SRW, które autentycznie mam ochotę sobie odświeżyć. No ale niestety, o ile nie wygram w totka, abym mógł sobie pozwolić na import japońskiej konsoli i gry, to raczej sobie w UX nie zagram...


Paliodor

  • Global Moderator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 980
    • Zobacz profil
    • Paliodor's Hobby Blog
Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 11, 2013, 16:02:38
To jest naprawdę chore z tym region lockiem. Żeby sobie zagrać w choćby tego SRW trzeba od razu sobie sprowadzić konsolkę,aż dziwne, że jeszcze nikt nie złamał tego zabezpieczenia regionalnego by można było sobie odpalać gry z USA/JP.


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 18, 2013, 17:15:08


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #8 dnia: Luty 15, 2013, 23:45:38
10min PV2 - http://youtu.be/M7awjvc1JMs

Wszystko wskazuje na powtórkę systemu z L. No to trzeba będzie obejść się ze smakiem. Aczkolwiek muzyka taka trochę meh, prawdę mówiąc.

PS. Ta zrobociała hatsune miku.... no brak słów <facepalm>
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2013, 03:27:01 wysłana przez Suavek »


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #9 dnia: Marzec 06, 2013, 13:27:02


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 02, 2013, 13:07:38
Dużo filmów dobrej jakości - http://www.youtube.com/user/destron111/videos?view=0

Cholera... fajnie to wygląda. Sprite'y nie takie najlepsze, ale bardzo płynne. Do tego voice-acting, niezła muzyka, odpowiednie efekty dźwiękowe oraz system z SRW L. Nie wiem jak z ilością i zróżnicowaniem misji, ale jeśli i to stoi na poziomie L, to chyba obok nosa przeszedł mi jeden z lepszych SRW...

Durne nintendo...


Paliodor

  • Global Moderator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 980
    • Zobacz profil
    • Paliodor's Hobby Blog
Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 02, 2013, 13:41:49
No graficznie to nadal poziom DS'a ale jako całokształt to prezentuje się to bardzo fajnie. Widać dość duża różnorodność serii,łączone ataki itd
Na wydanie tego w EU raczej bym nie liczył ale może jakaś szansa, że Atlus USA to wyda zawsze jest. Tjaa...


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 02, 2013, 13:48:19
Nie ma szans. ;)

EDIT:
Muzyka z gry - http://www.mediafire.com/?i390rgemufy09

Całkiem udana wersja Lion (26 utwór) na tle poprzednich SRW.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2013, 15:08:48 wysłana przez Suavek »