Super Robot Taisen OG Saga: Masou Kishin II Revolution of Evil God

Suavek

  • Hero Member
  • Wiadomo┼Ťci: 1622
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Data dodania: Pa┼║dziernik 26, 2011, 09:31:12
http://www.siliconera.com/2011/10/25/super-robot-taisen-og-saga-masou-kishin-ii-coming-to-psp/

Nie do┼Ť─ç, ┼╝e sequel, to jeszcze w pakiecie z jedynk─ů. Jak dobrze, ┼╝e nie kupi┼éem tego na NDS. Tym razem jednak nadrobi─Ö zaleg┼éo┼Ťci i inwestycja b─Ödzie du┼╝o bardziej op┼éacalna.

I przy okazji powt├│rz─Ö swoj─ů standardow─ů formu┼ék─Ö - to ile ju┼╝ lat te PSP umiera?

Suavek

  • Hero Member
  • Wiadomo┼Ťci: 1622
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Data dodania: Pa┼║dziernik 27, 2011, 09:29:54
S─ů i screeny - http://www.famitsu.com/news/201110/27052558.html

Szkoda, ┼╝e graficznie b─Ödzie to upscale z NDS. Sprite'y mo┼╝e i wygl─ůdaj─ů ┼éadnie, ale animacji w tym wszystkim jest tyle co kot nap┼éaka┼é.

Tak┼╝e obawiam si─Ö o cen─Ö. LOE na NDS by┼é dro┼╝szy od innych SRW na t─Ö konsol─Ö i przypuszczam, ┼╝e i na PSP mo┼╝e by─ç podobnie. 6280 yen, to w Play-Asia wyjdzie zapewne 80$. A edycja limitowana zawieraj─ůca tak┼╝e pierwsz─ů cz─Ö┼Ť─ç gry podskoczy zapewne do 120-140$. Policzmy kurs dolara, dorzu─çmy wysy┼ék─Ö i ju┼╝ nie jest tak weso┼éo. Ech...

Suavek

  • Hero Member
  • Wiadomo┼Ťci: 1622
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Data dodania: Listopad 01, 2011, 13:46:34
Zwiastun - http://youtu.be/2fYN-t77JOw

Dw├│jka wygl─ůda lepiej ni┼╝ si─Ö spodziewa┼éem, ale jedynka to tylko upscale z NDS.

Czekam z niepokojem na cen─Ö pakietu w dolarach...

EDIT:
http://www.yesasia.com/global/super-robot-taisen-og-saga-masou-kishin-i-ii-first-press-limited-edition/1025643622-0-0-0-en/info.html - O KU*WA... 175$
http://www.yesasia.com/global/super-robot-taisen-og-saga-masou-kishin-ii-revelation-of-evil-god/1025643623-0-0-0-en/info.html - podstawka 75$

To ja zostan─Ö przy wersji podstawowej, a jedynk─Ö najwy┼╝ej kupi─Ö na NDS.
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2011, 13:48:11 wys┼éana przez Suavek »

Suavek

  • Hero Member
  • Wiadomo┼Ťci: 1622
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Data dodania: Grudzień 13, 2011, 17:40:13
Nowy zwiastun - www.youtube.com/watch?v=2VE_GxSDIDY

┼üadnie to wygl─ůda. Patrz─Ö na Play-Asia, to nawet cena samej dw├│jki w miar─Ö zno┼Ťna (~75$). Niestety, przy obecnej cenie z┼éotego zakup stoi pod sporym znakiem zapytania. Edycj─Ö z cz─Ö┼Ťci─ů pierwsz─ů chyba ca┼ékiem sobie b─Öd─Ö musia┼é przez to odpu┼Ťci─ç (150$...? seriously...?)

Suavek

  • Hero Member
  • Wiadomo┼Ťci: 1622
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Data dodania: Kwiecień 26, 2013, 00:26:18
Nie wiem czy kogo┼Ť to interesuje, ale druga cz─Ö┼Ť─ç Masou Kishin na PSP jest obecnie przeceniona w Play-Asia o 50$ i kosztuje "jedynie" 21$ - http://www.play-asia.com/Super_Robot_Taisen_OG_Saga_Masou_Kishin_II_Revelation_of_Evil_Go/paOS-13-71-9f-49-en-70-4g3w.html

Od 25$ jest darmowa wysy┼éka. Osobi┼Ťcie zamiast p┼éaci─ç 5$ dokupi┼éem po prostu (tak┼╝e mocno przeceniony) soundtrack z Soldner-X 2 (ca┼ékiem przyjemna elektronika) i akurat wysz┼éo 25$. ;)

Nie gra┼éem jednak w pierwsz─ů cz─Ö┼Ť─ç jeszcze. Na DS 30$ to nadal sporo, a na PSP si─Ö jej nie dorwie poza absurdalnie drog─ů edycj─ů limitowan─ů.

Suavek

  • Hero Member
  • Wiadomo┼Ťci: 1622
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Data dodania: Maj 17, 2013, 17:48:22
Przeszed┼éem kilka misji i musz─Ö przyzna─ç, ┼╝e jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Tak jak przypuszcza┼éem, w korzeniach klasyczny SRW, a w praktyce du┼╝o ciekawiej ze wzgl─Ödu na wi─Öksz─ů ilo┼Ť─ç modyfikator├│w i czynnik├│w wp┼éywaj─ůcych na taktyk─Ö. Ka┼╝dy mech reprezentuje jaki┼Ť ┼╝ywio┼é, kt├│ry naturalnie jest mocny przeciwko innemu, jak i podatny na jeszcze inny. Do tego konieczno┼Ť─ç brania pod uwag─Ö, w kt├│r─ů stron─Ö ustawiona jest nasza jednostka, niczym w Final Fantasy Tactics, jak i uwzgl─Ödnienie po┼éo┼╝enia na mapie (np. jednostki na wzniesieniu otrzymuj─ů bonus przeciwko tym usytuowanym ni┼╝ej). Podczas samych misji tak┼╝e sterujemy raptem garstk─ů jednostek (w por├│wnaniu do wielu nowszych SRW), co tak┼╝e przek┼éada si─Ö na o wiele ciekawsze strategie. Nie wiem co prawda jak dalej, ale w kilku pierwszych misjach pomimo tego, ┼╝e dru┼╝yna si─Ö rozrasta, to pod komend─ů w misji mia┼éem zwykle oko┼éo 6.

Same mapy te┼╝ du┼╝o bardziej rozbudowane, tak w nawi─ůzaniu do taktyki. Wiele nowych SRW bierze pod uwag─Ö co najwy┼╝ej typ terenu, jak np. lasy, woda itp. Tutaj tereny bywaj─ů bardziej zagmatwane, jak w przypadku kanion├│w, albo ulic miast. Tak┼╝e jednostki nie lataj─ů na sta┼ée z tego co zauwa┼╝y┼éem, wi─Öc nie ma sytuacji, gdzie ca┼éa dru┼╝yna si┼é─ů rzeczy ignoruje to co jest pod ni─ů - no chyba, ┼╝e p├│┼║niej co┼Ť si─Ö zmienia.

Grafika bardzo ładna, podobnie jak muzyka. Dużo voice-actingu, jak chociażby podczas intermission menu, czy też w takich szczegółach jak np. podziękowanie postaci za otrzymanego heala. Nie widziałem niczego podobnego dotychczas w SRW. Do tego dużo ładnych ilustracji podczas dialogów, sporo do odblokowania w galerii itp.

C├│┼╝, zobaczymy jak dalej, ale je┼Ťli poziom si─Ö utrzyma, to czym pr─Ödzej zam├│wi─Ö jedynk─Ö na NDS ("remake" na PSP zdecydowanie za drogi).


Swoj─ů drog─ů, Masou Kishin ostatnio co┼Ť si─Ö zrobi┼é popularny. Wpierw remake na DS, potem sequel na PSP, nast─Öpnie wyst─Öp wielu postaci w 2nd OGs na PS3, niedawno zapowied┼║ tr├│jki na PS3 i Vit─Ö... A┼╝ si─Ö zastanawiam czy anime nie zdecyduj─ů si─Ö zrobi─ç.

Suavek

  • Hero Member
  • Wiadomo┼Ťci: 1622
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Data dodania: Maj 20, 2013, 11:08:02
Nie no, coraz milej jestem zaskoczony. Do tego wręcz stopnia, że pewne aspekty gry aż by się chciało widzieć przeniesione do reszty serii.

Z drugiej strony, dotychczasowa popularno┼Ť─ç tego spinoffa, a raczej jej brak tylko pokazuje czego wi─Ökszo┼Ť─ç os├│b oczekuje od SRW. Ma by─ç efektownie, ma by─ç du┼╝o ulubionych serii, a reszta ma by─ç ┼éatwa w zabawie. Przykre wr─Öcz.

Masou Kishin taki nie jest. Taktycznego planowania mniejsz─ů ilo┼Ťci─ů jednostek jest tutaj wi─Öcej. Jak ju┼╝ m├│wi┼éem, o wiele przyjemniej si─Ö gospodaruje kilkoma jednostkami na bardziej wymagaj─ůcej mapie, ani┼╝eli dru┼╝yn─ů 20 lataj─ůcych super robot├│w zdolnych u┼╝y─ç najsilniejszego ataku ju┼╝ w drugiej turze.

M├│wi┼éem ju┼╝ o ┼╝ywio┼éach i modyfikatorach przy ataku/obronie z r├│┼╝nych stron - chyba jedyny SRW, kt├│ry to zastosowa┼é, a w dodatku zrobi┼é to dobrze. Podoba mi si─Ö te┼╝, ┼╝e ┼╝ywio┼é wp┼éywa na poruszanie si─Ö niekt├│rych jednostek, i tak na przyk┼éad mechy o ┼╝ywiole wody b─Öd─ů szczeg├│lnie przydatne na mapach rzecznych itp. w przeciwie┼ästwie na przyk┼éad do ┼╝ywio┼éu ziemi, kt├│ry ledwo b─Ödzie w stanie si─Ö porusza─ç. A tu w dodatku nie ma u┼éatwienia w postaci wspomnianego latania - to co najwy┼╝ej w postaci skill├│w, ale znacznie p├│┼║niej.

Tak┼╝e opr├│cz standardowych HP, MP (odpowiednik EN z innych SRW), Morale itp. s─ů tak┼╝e punkty Prana, kt├│re dodatkowo wp┼éywaj─ů na wydajno┼Ť─ç mecha. Wygl─ůda to mniej wi─Öcej tak, ┼╝e okre┼Ťlona ilo┼Ť─ç punkt├│w Prana przek┼éada si─Ö na bonus procentowy do wi─Ökszo┼Ťci statystyk. Zarazem Prana jest potrzebna do wykorzystania tych najmocniejszych atak├│w. Bardzo mi si─Ö to podoba - nie sprawia, ┼╝e jednostka zaczyna spamowa─ç co najsilniejsze przez ca┼é─ů misj─Ö, aby druga z ty┼éu tylko odnawia┼éa jej energi─Ö, lecz czyni, ┼╝e ataki specjalne nie tylko staj─ů si─Ö czym┼Ť naprawd─Ö wyj─ůtkowym i efektownym (te┼╝ wizualnie - znacznie ┼éadniejsze ni┼╝ te zwyk┼ée), ale tak┼╝e wymusza zachowanie ich na "czarn─ů godzin─Ö". Mo┼╝e si─Ö bowiem przytrafi─ç, ┼╝e u┼╝ywaj─ůc najsilniejszego ataku i pozbywaj─ůc si─Ö wszystkich punkt├│w Prana mech straci te┼╝ na wydajno┼Ťci w reszcie parametr├│w, czyni─ůc go podatnym na atak pozosta┼éych wrog├│w.

System levelowania nie jest niczym skomplikowanym, ale na plus. Jedyne co mo┼╝na zmienia─ç poszczeg├│lnym pilotom, to skille, z kt├│rych ka┼╝dy wymaga okre┼Ťlonej ilo┼Ťci slot├│w (te zdobywa si─Ö wraz z levelowaniem). Dzia┼éa to z jednej strony jak przedmioty (swoboda w ekwipowaniu pomi─Ödzy misjami), a z drugiej jak skille z innych SRW (efekt). Do tego upgrade statystyk (HP, MP i Pancerz) oraz broni (ka┼╝dy atak z osobna) i to w┼éa┼Ťciwie wszystko - gra z jednej strony ciekawa pod wzgl─Ödem strategii i misji, a z drugiej wcale nie taka skomplikowana nawet dla os├│b nieobeznanych z japo┼äskim. Jedyne co w┼éa┼Ťciwie jest potrzebne/przydatne, to wspomniane skille, a te mo┼╝na znale┼║─ç tutaj - http://akurasu.net/wiki/Super_Robot_Wars/OG_Saga_-_Masoukishin_2

A w razie czego ułomny translator i tłumaczenie japońskiej wiki ;) - http://www.microsofttranslator.com/bv.aspx?from=ja&to=en&a=http%3A%2F%2Fsrw-masoukishin2.game-cmr.com%2Fdata%2Fchart%2Frute.html


Tu ┼éadnie wida─ç r├│┼╝nice w jako┼Ťci atak├│w - te najlepsze tak┼╝e pod wzgl─Ödem wizualnym staj─ů si─Ö czym┼Ť wyj─ůtkowym przy zastosowaniu:
http://youtu.be/BbNypusprwM
http://youtu.be/Uc2lwQyftB8

Serio, polecam. Dw├│jka co prawda podro┼╝a┼éa ju┼╝ na Play-Asia do 30$, ale i tak uwa┼╝am, ┼╝e warto jak na tak─ů cen─Ö (w dodatku wydanie premierowe, ┼╝adne ich platyny). Sam przymierzam si─Ö ju┼╝ do zakupu jedynki na NDS - te┼╝ 30$ obecnie.
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2013, 11:27:51 wys┼éana przez Suavek »

Suavek

  • Hero Member
  • Wiadomo┼Ťci: 1622
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Data dodania: Luty 18, 2015, 20:11:46