Polski Serwis Mobile Suit Gundam


Super Robot Taisen OG Saga: Masou Kishin II Revolution of Evil God

Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
http://www.siliconera.com/2011/10/25/super-robot-taisen-og-saga-masou-kishin-ii-coming-to-psp/

Nie dość, że sequel, to jeszcze w pakiecie z jedynką. Jak dobrze, że nie kupiłem tego na NDS. Tym razem jednak nadrobię zaległości i inwestycja będzie dużo bardziej opłacalna.

I przy okazji powtórzę swoją standardową formułkę - to ile już lat te PSP umiera?


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #1 dnia: Październik 27, 2011, 10:29:54
Są i screeny - http://www.famitsu.com/news/201110/27052558.html

Szkoda, że graficznie będzie to upscale z NDS. Sprite'y może i wyglądają ładnie, ale animacji w tym wszystkim jest tyle co kot napłakał.

Także obawiam się o cenę. LOE na NDS był droższy od innych SRW na tę konsolę i przypuszczam, że i na PSP może być podobnie. 6280 yen, to w Play-Asia wyjdzie zapewne 80$. A edycja limitowana zawierająca także pierwszą część gry podskoczy zapewne do 120-140$. Policzmy kurs dolara, dorzućmy wysyłkę i już nie jest tak wesoło. Ech...


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #2 dnia: Listopad 01, 2011, 13:46:34
Zwiastun - http://youtu.be/2fYN-t77JOw

Dwójka wygląda lepiej niż się spodziewałem, ale jedynka to tylko upscale z NDS.

Czekam z niepokojem na cenę pakietu w dolarach...

EDIT:
http://www.yesasia.com/global/super-robot-taisen-og-saga-masou-kishin-i-ii-first-press-limited-edition/1025643622-0-0-0-en/info.html - O KU*WA... 175$
http://www.yesasia.com/global/super-robot-taisen-og-saga-masou-kishin-ii-revelation-of-evil-god/1025643623-0-0-0-en/info.html - podstawka 75$

To ja zostanę przy wersji podstawowej, a jedynkę najwyżej kupię na NDS.
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2011, 13:48:11 wysłana przez Suavek »


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 13, 2011, 17:40:13
Nowy zwiastun - www.youtube.com/watch?v=2VE_GxSDIDY

Ładnie to wygląda. Patrzę na Play-Asia, to nawet cena samej dwójki w miarę znośna (~75$). Niestety, przy obecnej cenie złotego zakup stoi pod sporym znakiem zapytania. Edycję z częścią pierwszą chyba całkiem sobie będę musiał przez to odpuścić (150$...? seriously...?)


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 26, 2013, 01:26:18
Nie wiem czy kogoś to interesuje, ale druga część Masou Kishin na PSP jest obecnie przeceniona w Play-Asia o 50$ i kosztuje "jedynie" 21$ - http://www.play-asia.com/Super_Robot_Taisen_OG_Saga_Masou_Kishin_II_Revelation_of_Evil_Go/paOS-13-71-9f-49-en-70-4g3w.html

Od 25$ jest darmowa wysyłka. Osobiście zamiast płacić 5$ dokupiłem po prostu (także mocno przeceniony) soundtrack z Soldner-X 2 (całkiem przyjemna elektronika) i akurat wyszło 25$. ;)

Nie grałem jednak w pierwszą część jeszcze. Na DS 30$ to nadal sporo, a na PSP się jej nie dorwie poza absurdalnie drogą edycją limitowaną.


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Przeszedłem kilka misji i muszę przyznać, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Tak jak przypuszczałem, w korzeniach klasyczny SRW, a w praktyce dużo ciekawiej ze względu na większą ilość modyfikatorów i czynników wpływających na taktykę. Każdy mech reprezentuje jakiś żywioł, który naturalnie jest mocny przeciwko innemu, jak i podatny na jeszcze inny. Do tego konieczność brania pod uwagę, w którą stronę ustawiona jest nasza jednostka, niczym w Final Fantasy Tactics, jak i uwzględnienie położenia na mapie (np. jednostki na wzniesieniu otrzymują bonus przeciwko tym usytuowanym niżej). Podczas samych misji także sterujemy raptem garstką jednostek (w porównaniu do wielu nowszych SRW), co także przekłada się na o wiele ciekawsze strategie. Nie wiem co prawda jak dalej, ale w kilku pierwszych misjach pomimo tego, że drużyna się rozrasta, to pod komendą w misji miałem zwykle około 6.

Same mapy też dużo bardziej rozbudowane, tak w nawiązaniu do taktyki. Wiele nowych SRW bierze pod uwagę co najwyżej typ terenu, jak np. lasy, woda itp. Tutaj tereny bywają bardziej zagmatwane, jak w przypadku kanionów, albo ulic miast. Także jednostki nie latają na stałe z tego co zauważyłem, więc nie ma sytuacji, gdzie cała drużyna siłą rzeczy ignoruje to co jest pod nią - no chyba, że później coś się zmienia.

Grafika bardzo ładna, podobnie jak muzyka. Dużo voice-actingu, jak chociażby podczas intermission menu, czy też w takich szczegółach jak np. podziękowanie postaci za otrzymanego heala. Nie widziałem niczego podobnego dotychczas w SRW. Do tego dużo ładnych ilustracji podczas dialogów, sporo do odblokowania w galerii itp.

Cóż, zobaczymy jak dalej, ale jeśli poziom się utrzyma, to czym prędzej zamówię jedynkę na NDS ("remake" na PSP zdecydowanie za drogi).


Swoją drogą, Masou Kishin ostatnio coś się zrobił popularny. Wpierw remake na DS, potem sequel na PSP, następnie występ wielu postaci w 2nd OGs na PS3, niedawno zapowiedź trójki na PS3 i Vitę... Aż się zastanawiam czy anime nie zdecydują się zrobić.


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Nie no, coraz milej jestem zaskoczony. Do tego wręcz stopnia, że pewne aspekty gry aż by się chciało widzieć przeniesione do reszty serii.

Z drugiej strony, dotychczasowa popularność tego spinoffa, a raczej jej brak tylko pokazuje czego większość osób oczekuje od SRW. Ma być efektownie, ma być dużo ulubionych serii, a reszta ma być łatwa w zabawie. Przykre wręcz.

Masou Kishin taki nie jest. Taktycznego planowania mniejszą ilością jednostek jest tutaj więcej. Jak już mówiłem, o wiele przyjemniej się gospodaruje kilkoma jednostkami na bardziej wymagającej mapie, aniżeli drużyną 20 latających super robotów zdolnych użyć najsilniejszego ataku już w drugiej turze.

Mówiłem już o żywiołach i modyfikatorach przy ataku/obronie z różnych stron - chyba jedyny SRW, który to zastosował, a w dodatku zrobił to dobrze. Podoba mi się też, że żywioł wpływa na poruszanie się niektórych jednostek, i tak na przykład mechy o żywiole wody będą szczególnie przydatne na mapach rzecznych itp. w przeciwieństwie na przykład do żywiołu ziemi, który ledwo będzie w stanie się poruszać. A tu w dodatku nie ma ułatwienia w postaci wspomnianego latania - to co najwyżej w postaci skillów, ale znacznie później.

Także oprócz standardowych HP, MP (odpowiednik EN z innych SRW), Morale itp. są także punkty Prana, które dodatkowo wpływają na wydajność mecha. Wygląda to mniej więcej tak, że określona ilość punktów Prana przekłada się na bonus procentowy do większości statystyk. Zarazem Prana jest potrzebna do wykorzystania tych najmocniejszych ataków. Bardzo mi się to podoba - nie sprawia, że jednostka zaczyna spamować co najsilniejsze przez całą misję, aby druga z tyłu tylko odnawiała jej energię, lecz czyni, że ataki specjalne nie tylko stają się czymś naprawdę wyjątkowym i efektownym (też wizualnie - znacznie ładniejsze niż te zwykłe), ale także wymusza zachowanie ich na "czarną godzinę". Może się bowiem przytrafić, że używając najsilniejszego ataku i pozbywając się wszystkich punktów Prana mech straci też na wydajności w reszcie parametrów, czyniąc go podatnym na atak pozostałych wrogów.

System levelowania nie jest niczym skomplikowanym, ale na plus. Jedyne co można zmieniać poszczególnym pilotom, to skille, z których każdy wymaga określonej ilości slotów (te zdobywa się wraz z levelowaniem). Działa to z jednej strony jak przedmioty (swoboda w ekwipowaniu pomiędzy misjami), a z drugiej jak skille z innych SRW (efekt). Do tego upgrade statystyk (HP, MP i Pancerz) oraz broni (każdy atak z osobna) i to właściwie wszystko - gra z jednej strony ciekawa pod względem strategii i misji, a z drugiej wcale nie taka skomplikowana nawet dla osób nieobeznanych z japońskim. Jedyne co właściwie jest potrzebne/przydatne, to wspomniane skille, a te można znaleźć tutaj - http://akurasu.net/wiki/Super_Robot_Wars/OG_Saga_-_Masoukishin_2

A w razie czego ułomny translator i tłumaczenie japońskiej wiki ;) - http://www.microsofttranslator.com/bv.aspx?from=ja&to=en&a=http%3A%2F%2Fsrw-masoukishin2.game-cmr.com%2Fdata%2Fchart%2Frute.html


Tu ładnie widać różnice w jakości ataków - te najlepsze także pod względem wizualnym stają się czymś wyjątkowym przy zastosowaniu:
http://youtu.be/BbNypusprwM
http://youtu.be/Uc2lwQyftB8

Serio, polecam. Dwójka co prawda podrożała już na Play-Asia do 30$, ale i tak uważam, że warto jak na taką cenę (w dodatku wydanie premierowe, żadne ich platyny). Sam przymierzam się już do zakupu jedynki na NDS - też 30$ obecnie.
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2013, 12:27:51 wysłana przez Suavek »


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS