Macross Zero

Broken Fang

  • Hero Member
  • Wiadomo┼Ťci: 1175
  • Zeon Axis
    • Zobacz profil
    • http://www.wielkieroboty.blogspot.com
Data dodania: Czerwiec 08, 2012, 07:25:51

Fabuła
Macross Zero jest prequelem w stosunku do pierwszego Macrossa i opowiada poboczn─ů historie z okresu wojny zjednoczeniowej, wi─Öc mamy ma┼é─ů zapomnian─ů przez ludzko┼Ť─ç wysp─Ö, na kt├│rej rozbija si─Ö g┼é├│wny bohater i kt├│ra staje centrum zmaga┼ä o zdobycie kolejnego fragmentu wielkiego obcego, kt├│rego cz─Ö┼Ť─ç cia┼éa zosta┼éa znaleziona na dnie oceanu? Macross Zero gdyby by┼é produkcj─ů stand alone i nie mia┼éa wymaga┼ä, jakie si─Ö stawia kolejnym cz─Ö┼Ťci─ů Uniwersum, to wypad┼éby ┼Ťwietnie, niestety jest wiele niezgodno┼Ťci fabularnych, dochodz─ů si┼éy mistyczne, kt├│rych do tej pory w Macrossie, nie by┼éo; Niepowtarzalny Klimat pierwszych Macross├│w, nie uda┼éo si─Ö niestety odtworzy─ç tutaj?


Postacie
Jedyn─ů postaci─ů, kt├│ra ┼é─ůczy pierwszego, Macrossa z Zero to Roy Fokker, dobrze znany i lubiany mentor g┼é├│wnego bohatera z SDF Macross i w tej serii staje si─Ö, swego rodzaju mentorem Shina, ale jednocze┼Ťnie jest ?wyrodnym? uczniem, w┼éasnego mistrza, kt├│ry jest jednym z g┼é├│wnych oponent├│w UN Spacy w tej serii, niestety Fokker to?nie Foker jakiego znamy z pierwszej serii, owszem r├│wnie┼╝ du┼╝o pije, jest ┼Ťwietnym dow├│dc─ů i kobieciarzem, ale o ile oryginalny Fokker zachowywa┼é przy tym sw├│j unikalny styl, to w Zero jest on po prostu wulgarny, po za tym je┼╝eli dobrze pami─Ötam to Claudia by┼éa jego jedyn─ů mi┼éo┼Ťci─ů a tym czasem w zero mamy do czynienia z kolejn─ů ?jedyn─ů mi┼éo┼Ťci─ů Fokkera? w postaci pani Naukowiec, prowadz─ůca spraw─Ö obcego. Para g┼é├│wnych bohater├│w to sztampowe przyk┼éady postaci z wielkich robot├│w i r├│wnie stereotypowy w─ůtek romantyczny?


Mechy
Czym by┼éby Macross bez Valkyrii, w Zero, mamy dwa rodzaje tego typu my┼Ťliwca, my┼Ťliwce Narod├│w Zjednoczonych i ?sekretne Valkyrie? Anty-Narodom Zjednoczonym, Valkyrie oczywi┼Ťcie, s─ů ┼éadne i nie mo┼╝na zarzuci─ç im wiele z┼éego, no mo┼╝e poza animacj─ů, ale to temat dla innego akapitu, typowe i ┼éatwe do przewidzenia designy, cho─ç nale┼╝y pami─Öta─ç, ┼╝e tw├│rcy nie mogli wymy┼Ťli─ç, czego┼Ť ponad to co widzieli┼Ťmy w SDF Macross, trzeba te┼╝ pochwali─ç tw├│rc├│w, ┼╝e oznaczenia my┼Ťliwc├│w zgadzaj─ů si─Ö z numeracj─ů z p├│┼║niejszych serii, a tak┼╝e, ┼╝e formy my┼Ťliwc├│w s─ů wzorowane na istniej─ůcych maszynach. Je┼Ťli chodzi o maszyny Anty-UN, to nie prezentuj─ů si─Ö, dla mnie zbyt ciekawie i za bardzo przypominaj─ů mi mechy Protodiab┼é├│w z Macross 7?.


Animacja i Muzyka
Tu ci─Ö┼╝ko mi co┼Ť napisa─ç, poniewa┼╝ jako osoba ceni─ůca klasyczn─ů animacje, na kt├│r─ů komputer albo nie ma ┼╝adnego wp┼éywu, albo jest minimalny i nie rzucaj─ůcy si─Ö w oczy, w przypadku Macross Zero, mamy animacje mocno wspomagan─ů przez komputer, a mechy, s─ů zrobione w czystym CGI, co mi si─Ö jednoznacznie kojarzy z Energonem czy Cybetronem, cho─ç w Zero mamy animacje, bardzo dobrej jako┼Ťci. Muzyka jest mocn─ů stron─ů tej OVY, zreszt─ů jak ka┼╝dego Macrossa, buduje klimat ( i cho─ç nie jest to taki jak wcze┼Ťniej to nie jest tragiczny) i przyjemnie si─Ö jej s┼éucha.


Podsumowanie
Gdyby Zero pozbawi─ç element├│w mistycznych, nieco skorygowa─ç Fokkera i bardziej wysili─ç si─Ö przy Shinie, to serie ogl─ůda┼é bym z ogromn─ů, przyjemno┼Ťci─ů, a tak jest nie┼║le, ale nic pyzatym.
Ocena
7 Tetsujin├│w

http://wielkieroboty.blogspot.com/2008/05/macross-zero.html