Polski Serwis Mobile Suit Gundam


Mecha news

Marciosss

  • Full Member
    • Wiadomości: 128
    • Status GG
    • Zobacz profil
Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 05, 2017, 13:28:57
Trochę mało naturalnie będzie się tym sterować. Lepiej zamiast szerokich okien dać okulary VR które zbierają obraz z prowizorycznej głowy, wiecie wtedy pilot będzie miał widok z perspektywy jakby faktycznie tym mechem był.


Frankon

  • Sr. Member
    • Wiadomości: 483
    • Zobacz profil
Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 05, 2017, 13:41:55
Niewiem czy zdrowe jest używanie długo okularów VR. Napewno aby miał ten mech sens potrzebne są kamery przy manipulatorach i ekrany (lub VR) w kokpicie co by pokazywały dokładnie gdzie skierowany jest manipulator i co widzi.

Wydaje mi się pozatym że największym problemem bedzie sterowanie. Można powiedzieć że człowiek jest w stanie "automatycznie" stwierdzić czy przedmiot znajduje się w zasiegu czy nie. Pilot będzie musiał przyzwyczajać się do różnej długości rąk - mecha i człowieka. Nadzieja w automatyzacji niektórych procesów np: pilot wybiera chwyc przedmiot a system wybiera optymalne działania w celu wykonania tego itp...
Obstawiam że minie jeszcze pare lat minimum aby mozna było mażyć o mechach w zwykłym życiu.


Rezro

  • Hero Member
    • Wiadomości: 568
    • Zobacz profil
Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 05, 2017, 15:24:06


Ten design jest stary niemalże jak sam gatunek. Ranalcus ma w zasadzie racie że jest po prostu oczywisty.

Co do VR, to na dzień dzisiejszy jest to zbędne a wręcz problematyczne (pilot musi widzieć guziki i wajchy). Kokpit jest tańszy, prostszy i wystarczający do obecnych zastosowań. Co najwyżej dorzucą kamery na manipulatorach i w martwych punktach, szczególnie wprost pod nogami bo jest to krytyczny punkt i niekoniecznie dobrze widoczny z kokpitu. Kamera panoramiczna (głowa) to ma zastosowanie tylko w pewnych sytuacjach. W przypadku Kuratasa pojazd ten udaje militarny i dlatego ma on szersze zastosowanie dla kamer by widzieć cokolwiek, zaś nowy Megabot jest dopiero w budowie. VR dopiero może zyskać na znaczeniu wraz z próbami opracowania systemów bezpośredniej kontroli ale to daleka przyszłość, bo rozwiązanie jest w zasadzie mało użyteczne. Podejrzewam że może pojawić się w maszynach dwuosobowych albo jako uzupełnienie normalnego sterowania, ale na pewno nie jako podstawa bowiem komfort pilota na długą metę wchodzi w drogę.

Co do sterowania to poruszanie się bipedalnej maszyny będzie na pewno zautomatyzowane bo stałe użeranie się z nogami nie wchodzi w grę a sterowanie bezpośrednie ma tu małą użyteczność. W przypadku rąk zapewne może pojawić się jakaś częściowa automatyzacja (np. wsparcie dla chodzenia w trudnym terenie, czy automatyczne podnoszenie i obsługa broni ręcznej), ale jest to funkcja nie rożna od zwykłych manipulatorów i naprawdę nie widzę gdzie tu widzicie problem? Sterowanie bezpośrednie wystarczy bo w końcu maszyna nie musi zbyt często machać łapami.

A co do użycia w prawdziwym życiu.. pytanie nie kiedy a po co? Pierwsze prace nad mecha miały miejsce już w latach 90'tych (patrz: Land Walker), ale koszt technologi nie pokrywał korzyści. Mecha lądowe nie mają żadnego zastosowania militarnego bowiem czołgi i pająko-czołgi są niemalże zawsze lepsze. Obecnie konstrukcje tego typu pojawiają się tylko dlatego że ta technologia po prostu już istnieje i ktoś w końcu postanowił złożyć ją w kupę, zaś Kuratas jest niczym innym jak gadgetem.. seryjnie produkowaną ale jednak zabawką. Rozważyć możemy jedynie konstrukcje cywilne i saperskie przystosowane do prac inżynieryjnych, choć trudno powiedzieć jaka będzie ich faktyczna użyteczność? W przypadku militariów pewne zastosowania pojawią się gdy uzupełnimy o tą technologię jednostki latające (kończyny mogły by się przydać Helikopterom Szturmowym) i kosmiczne kapsuły inżynieryjne.


Ranalcus

  • Administrator
  • Sr. Member
    • Wiadomości: 251
  • Makieta hangaru kosmicznego w planach
    • Status GG
    • Mój stan Skype
    • Zobacz profil
    • Fejwsi
Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 05, 2017, 15:27:31
Imho ten design albo innych Junior/Petit Mobile Workerów



Frankon

  • Sr. Member
    • Wiadomości: 483
    • Zobacz profil
Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 05, 2017, 15:40:48
,czy automatyczne podnoszenie i obsługa broni ręcznej), ale jest to funkcja nie rożna od zwykłych manipulatorów i naprawdę nie widzę gdzie tu widzicie problem? Sterowanie bezpośrednie wystarczy bo w końcu maszyna nie musi zbyt często machać łapami.
Chodzi mi o rożnice w proporcjach między kończynami ludzkimi i maszyny co w przypadku braku wspomagania (może powodować zakłucenia rozpoznawania przestrzennego (kurde jakąś to ma swoją nazwe). 
Przykład. Stoisz przy biurku i wiesz dokąd bez problemy sięgniesz, a gdzie musisz podejsć lub się schylić.
Wszyscy widzieli roboty w fabrykach jak bezbłędnie się ruszają ale one mają w pełni wyliczony zakres ruchów (zasięg) - bo poruszają się w ściśle zdefiniowanej przestrzeni.

PS. Wojsko bawiło sie maszynami kroczącymi. Projekt LS3 - zawieszony w 2015 z powodu nie praktyczności. Częścią tego był Big Dog, który był po prostu za głośny ^^


Rezro

  • Hero Member
    • Wiadomości: 568
    • Zobacz profil
Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 05, 2017, 17:57:48

Jak już mówiłem to manipulatory a nie ręce.. manipulator porusza się za pomocą wajchy więc proporcje nie mają tu nic do rzeczy. Fakt że wymaga to uwagi ale nie sądzę by na tym etapie byłe jeszcze sens przekładania ruch ręki pilota jako taki, a i nawet to nie sądzę by to był problem o ile zachowa się proporcje.


A co do Big Dog'a to Amerykańskie wojsko pracuje już nad androidami, UGV i endoszkieletami wspomaganymi. Ten projekt zaś był jednym z pierwszych po "Wściekłe Spodniach" (BLEEX) który mógł trafić do praktycznego użycia. W sumie jego zawieszenie mnie nie dziwi.


80sLove

  • Sr. Member
    • Wiadomości: 486
    • Zobacz profil
    • Animei
Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 20, 2017, 20:08:29
Paul "OtaKing" Johnson - gość znany z robienia artów i amatorskich animacji inspirowanych anime lat 80 i 90 - bierze się za godzinny film z mechami :)
https://www.youtube.com/watch?v=pJKnZCSNqeY

Tutaj w formie tekstu:
http://www.animenewsnetwork.com/interest/2017-01-19/otaking-animator-also-makes-mobile-suit-gundam-the-08th-ms-team-with-more-realism/.111235
Jego patreon:
https://www.patreon.com/otaking77077
Jego konto na deviantarcie:
http://mightyotaking.deviantart.com/
Jego konto na youtube (hehe... zwykła AMV-ka do piosenki Fire Bomber z Macrossa 7, ale z 2009 roku :))
https://www.youtube.com/user/OtaKing77077/videos

Trochę filmików:


TIE FIGHTER - Star Trek w stylu anime :)
https://www.youtube.com/watch?v=PN_CP4SuoTU
Game Master: R-TYPE
https://www.youtube.com/watch?v=876W253z6KY
Doctor Who anime
https://www.youtube.com/watch?v=kt3qZYUPi2Y
Teaser przygotowywanego 20-minutowego filmu Street Fighter
https://www.youtube.com/watch?v=-z6odw5yYgo

Jego projekt postaci nie zawsze jest doskonały, ale osobiście mam pewien ten sentyment do tego typu amerykanizmu za sprawą komiksu Dirty Pair autorstwa Adama Warrena. Przede wszystkim jednak podoba mi się, jak czuć, pomimo "komputerowości" barw rysunków, pracę włożoną przez autora w gotową pracę. Zupełnie, jak wykonywanych ręcznie starych anime :)





Frankon

  • Sr. Member
    • Wiadomości: 483
    • Zobacz profil
Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 20, 2017, 20:30:44
No to może być ciekawe. Pamiętam jak tworzył Tie Fighteci.. ra. Zgodze sie że nie zawsze mu wychodzą projekty postaci. Czarna na tym filmie wyszła srednio. Jestem ciekaw jakie cudo zmodzi tym razem. Chyba będe bardziej na to czekał niż na Inquisitora


80sLove

  • Sr. Member
    • Wiadomości: 486
    • Zobacz profil
    • Animei
Odpowiedź #23 dnia: Marzec 30, 2017, 23:43:12
Trochę nostalgii - powstanie 2-metrowa statua przedstawiają Yatta-Wana (Yatta Psa) z anime Yatterman (Yattaman) ^^




Ekspozycja stanie na zewnątrz stacji kolejowej Minami-Tama w mieście Inagi. Jest to część projektu turystycznego, która ma na celu pokazanie prac miejscowego (także urodzonego w tym miejscu) projektanta mechów. Jest nim nie kto inny, jak Kunio Okawara - twórca oryginalnych designów Gundam, Armored Trooper Votoms, Round Vernian Vifam, Blue Comet SPT Layzner :)


Rezro

  • Hero Member
    • Wiadomości: 568
    • Zobacz profil
Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 28, 2017, 11:46:42

No i jest.. pierwszy w historii turniej Wielkich Robotów!
https://www.youtube.com/watch?v=Z-ouLX8Q9UM


A to dopiero początek, bowiem do drugiej edycji zgłosiło się już tuzin zespołów, m. in. Chiński Monkey King, Method czy CSI.