Polski Serwis Mobile Suit Gundam


Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Frankon

Strony: 1 2
1
Galerie / FG 1/144 Zaku IIS
« dnia: Luty 19, 2018, 15:14:14 »
Model zbudowany na build-off Raise Your Flag z grupy na FB.
Model budowany z długą przerwą (brak chęci, World of Warships grind itp).

2
Galerie / 1/144 Graze ver Crank
« dnia: Sierpień 03, 2017, 14:50:59 »
Wracam do malowania... Pora wyjść z depresji.
Mała galeria IBO Graza


3
Super Sentai / Twitch streamuje Power Rangers - wersja amerykańska
« dnia: Marzec 13, 2017, 20:55:46 »
Cytuj
To celebrate the launch of twitch.tv/TwitchPresents, our new destination for marathon content and special screenings that didn?t have a home, we?re running a Power Rangers marathon to end all Power Rangers marathons. Why? Because it?s going to be AWESOME.
 
 Starting Tuesday, March 14th at 11am PT, we?ll be streaming every single episode in Power Rangers history, back to back. That?s 831 episodes, 23 seasons, and a whole lot of morphin'.
 
 There?s also a special offer just for you! Buy 1 ticket to see the Power Rangers movie and get 1 FREE ticket when you book using AtomTickets. Just enter the code TWITCHRANGERS at checkout: atm.tk/powerrangers. This promotion is only for US users and there is a limit of 1 per customer. For full terms and conditions, visit atm.tk/twitchrangersterms. ? WHERE: Twitch Presents
 ? WHEN: Marathon begins Tuesday, March 14th at 11am PT!

4
Modelarstwo / Playing with Plamo 2017 - Konkurs HLJ.com
« dnia: Styczeń 16, 2017, 16:09:39 »
Hobbylink.tv (czyli forum HLJ.com) po raz drugi zdecydowało sie zorganizować konkurs dla modelarzy. Podzielili go na 3 kategorie trudności - więc praktycznie każdy może w nim wziąść udział. Nagrody dosyć ciekawe bo będą przyznawać 10 nagród w każdej kategorii.

Więcej szczegółów na:
http://hlj.com/plamo-2017
lub
http://www.hobbylink.tv/playing-with-plamo-2017-model-competition-announcement

Wiem mało nas tutaj zajmujących się modelami, ale myśle że warto spróbować. Wiem ze Ranalcus wystawi do konkursu mini4wd więc jak ktoś nie ma dużo czasu może zrobić tak samo.

Powodzenia tym co zdecydują się wziąść udział.

5
Manga & Anime / Poszukuje anime, może wymyslicie co to za tytuł?
« dnia: Październik 26, 2016, 17:07:23 »
Chodzi za mną ta sprawa od paru ładnych lat (10ciu 15stu? już nawet nie pamiętam)
Oglądnałem kiedyś w polskiej telewizji (kablówka nawet nie pamiętam jaki dokładnie kanał) było to puszczone po polsku.

Pamiętam zarys fabuły (no bo nie oglądnąłem wszystkich odcinków) no i wiadomo było to kope lat temu - na całe szczeście coś tam pamiętam (wypalone w mózgu niektóre sceny ^^ - łatwiejsze do zapamiętania od wzorów itp :P)

Pomóżcie mi znależć tytuł tego anime (przynajmniej mam nadzieje że anime bo jeżeli chodzi o złożoność fabuły raczej nie pasowało do zachodnik filmów animowanych).

No to jazda z tym co pamiętam.
Głowny mech - Biały z akcentami czeronymi i czarnymi humanoid (duzy). Sam decyduje kto jest jego pilotem - pilot do kokpitu jest teleportowany. (Głowny bochater może go pilotować bo jego przodek był rycerzem z księżyca??  - serio tak to pamiętam - i robot stwierdził ze zgodnośc z dna? jest wystarczająca aby mógł być pilotowąc.

Głowny bochater - nastolatek, junker? podejmujący się dziwnych zajęć, członek gangu którego szefową?? była jedna dziewczyna a poruszali się jakimś dziwnym złomiastym samolotem bazą (mowa o gangu - wiec pojawiał się on sporadycznie)

Bochaterka - wiadomo księżniczka?? (albo córka prezydenta, króla, big honcho), która została standardowo porwana przez tego złego uratowana przez bochatera podróżoje z nim później.

Support mechy - Dwa semi autonomiczne mechy mogące transformowac się miedzy formą zwierzecia a humanoidalna ( lew czy cos innego czworonożnego i ptak). Wypełniały polecenia głownego bochatera dopuki nie pojawił się jeden ze złych - jeden z orginalnych księżycowych rycerzy?? który został wybudzony z hibernacji i został skorumpowany (nie mówie o łapówce) przez główne zło w serii kiedy suport mechy stwierdziły ze jest on czystszej krwi (pomimo przejecia i mutacji przez zło) i zaczeły go słuchać.

Świat - swiat po katakliźmie ale nie zacofany. Minimum 2 kraje prowadzące ze sobą ciągła wojne (jedna strona używała czołgów normalnych z wieżyczkami a druga praktycznie tank destroyery - czyli bez wieżyczek oraz mini mechy artylleryjskie nazwane Armadillo (takie duperelki pamiętam a tytułu nie...))+ dodatkowo skorumpowana przez zło armia maszyn sprzed kataklizmu. Zło zamieniało ludzi albo w bezmózgie zombie - mieso armatnie albo w myślących ale bardzo agresywnych i zaborczych indywidua. Była też cywilizacja na księzycu - i chyba na koniec była walka w kosmosie między głownym mechem a tym skorumpowanym  rycerzem o kontrole nad czyms (zabijcie mnie nie pamiętam) - fakt ze suport mechy wrocily wtedy pod kontrole głównego bochatera.

Fabuła (no i się zaczyna fragmentaryczne wspomienia nie w pełni oglądanego anima)
Pamiętam pierwszą scene (bo fajne zrobiła na mnie wrażenie wtedy) - sonda wyłania się z pod wody z bagna. Po chwii wyłania się z niego odziła zmechanizowanych czołgów i robotów, który atakuje i zajmuje (korumpujac tych co przezyli) wysunięta bazę - później przez połowe serii stanowi tymczasowa kwatere główną złego - do której porwali bochaterke (no a co mieli zrobić z niewiastą ) - bo jeden z skorumpowanych przez zło oficerów stwierdził że sie z nią ożeni pomimo że wczesniej odrzucił go jej ojciec (król, prezydent szef?). ...

Kolejna scena co pamiętam to fakt że główny mech został gdzieś odnaleziony i wydobyty - przeniesiony został do laboratorium badawczego - nikt nie wiedział jak do niego wejsc itp. Głowny bochater (nie pamiętam jak się on tam wział i po co) przez przypadek spadł z sufitu (i to dosłownie) przed kokpit mecha i został warpnięty do środka - tracąc przytomność. Mech sam wyszedł z laboratorium i zaczał isc w nieznanym kierunku (prez wyszedł mam na mysli dosłownie przejscie przez sciane ^^ co wywołąło alarm i mobilizacje wojska). Scena  czołgów i tych artyleryjskich armadilo mi niezle zapadła w pamięci bo było to tak. zolnierze zebrani i dostaja rozkaz powstrzymania uciekinera. Ziemia drży i w oddali zza horyzontu (ci co oglądali Tsubase wiedzą o co chodzi) pojawia się najpierw rytmicznie podrygujacy róg mecha głowa a potem reszta. Wszystkie czołgi otwierają ogień - i jak wiadomo w takich sytuacjach - zero efektu ostrzału i zaczynaja się wycofywać ciągle strzelają. Bochater budzi się w kokpicie co powoduje zatrzymanie mecha. Patrz na ekran przed siebie a tam armia pancerna - troszkę się przeraził i mech się potyka i przewraca do przodu - pilot zdezorientowany warpniety został przed samą armia - wiadomo co dałej. Aresztowany a poźniej zwolniony przez nacisk naukowców i jednego generała który chciał wykorzstać tego super mecha  aby wkońcu zakończyć wojne...

Kolejna scena co pamiętam to bochater wraca do rodzimej wisoki i jeden ze starszyzny opowiada mu o jego przodku że był tam tym rycerzem z księżyca? - scena wydarzyła się po tym jak bocheterowi ten zły zabrał support mechy - i był tym załamany bo wczesniej spełniały wszystkie jego polecenia.

Pamiętam też walke w kosmosie która odbywała się chyba na tle olbrzymiej kosmicznej windy ???

Dobra tyle pamiętam.
Czekam na jakieś propozycje tytułów od was

PS to nie jest Vision of Escaflowne.
I nie wykluczam że mógła to być OAVKa a nie TV (a jezeli juz tv to bardzo krótka) albo pocięty film na potrzeby telewizji... Kiedyś tak polskie telewizje robiły.
No i animacja była całkiem spoko jak na tamte czasy (przynajmniej tak mi  sie wydawało)

6
Galerie / HG 1/144 MC Qubeley MK - II
« dnia: Marzec 18, 2016, 19:33:54 »
 1/144 Model Comprehend Qubeley MK-II.
Parę uwag wstępnych ? jest to mój drugi chińczyk od MC po Penelopie. W kolejności wyszedł on przed nią.  Zacznijmy od podstawowych informacji . Plastik zupełnie inny od Bandaiowskiego (zgodnie z instrukcją wszystko zrobione z ABS, ale kto by w to wierzył) jak dla mnie fajny w obróbce ? łatwo poddaje się szlifowaniu ? zdecydowanie mniej błędów odlewów w porównaniu z Penelopą co jest dużym plusem. Pasowanie też o niebo lepsze (ale daleko do ideału). Instrukcja w miarę przejrzysta ale w paru przypadkach zawiera błędy (tak mi się przynajmniej zdaje). Cena - niestety Bandaia nie przebiją co do ceny. Razem z transportem kosztowal tyle co dobry MG.
Dużym plusem modelu jest że umożliwia on budowe dwóch wersji Qubeleya. Standardowej MK-II oraz wersji G czyli Mass Produce Type. Jako że docelowo ma on u mnie robić wersje G więc użyje zero naklejek i decali a galeria zbudowanego modelu będzie krótka  ^^.
No to zaczynamy budowe.
1)Głowa
 
Ciekawa w budowie. Szyja to majster szczyk . Nie jest taka prosta i blada jak w wersji Bandaia (Broken czekamy na recenzje wersji Revive od ciebie ;P) dodatkowe detale poprawiają według mnie wygląd ? przypominaja inne mechy Nagano z FSS ? jak dla mnie duży plus.
 
2) Korpus
 
Redesign ala FSS. Taki jakby bardziej odchudzony ? gdyby Katoki miałby przeprojektować Qubeleya to pewnie taki by wyszedł :P .  Drobna ciekawostka ? tak jak w wersji Bandaiowskiej rożowa częśc rusza się aby odsłonić wejscie do kokpitu. Tylko że tuta skierowane jest ono do góry ? coś ale mechy z Seeda czy Ground Gundamy. No i niestety MC dało chyba tutaj ciała (chyba ze ta cześć ma jakieś zastosowanie w wersji G) to fakt że różowa klapa wpina się w 2 pegi? Trzymają one cholernie mocno i trzeba włożyć troche siły aby dostać się do kokpitu.  Pozatym ilość detali poraża. Nie jest to taki mdły model jak wersja Bandaia.
Wąska talia też jest ciekawa zmianą ale przyznam ze się sprawdza ? bo aż tak nie razi z powodu bardzo ciekawych bocznych spódniczek ale o tym później.
 
3) Biodra
 
Trochę archaicznie zbudowane połączenie z nogami? Bandai już od dawna dodaje tutaj dodatkową artykulację. Przednia sukienka zdecydowanie za luźna. Niewiem czy to wina złego odlewu czy błedu w projekcie.  Boczna sukienka za to zrobiona bardzo ciekawie.  Szkielet łączy się z tłowiem z tyłu a nie z boków, a sama sukienka łączy się z szkieletem poprzez dodatkowego polycapa co oferują bardzo przyjemną artykulację nawet większą niż jest potrzebna.
 
4) Ramiona.
Jeden z największych plusów i minusów tego modelu.  Plusem jest wygląd tak jak reszta modelu aż krzyczy FSS.  Dużo detali które można doskonale wyakcentować poprzez przemalowanie. Minusem  jest zakres ruchu.  Barki mocno utrudniają ruchy ramion ? mogę się mylić ale maksymalny kąt odsunięcia od ciała to koło 30 stopni.
5) Nogi

Standardowa budowa? aż dojdziemy do stóp. Ale zanim o nich się rozpiszę zwróce uwage na kolana. Model ma w nich tragiczną artykulację ? jestem w stanie uwierzyć że ma jeszcze gorszą niż MG Unicorn wersja Katoki.  Z tego powodu MC wypuściło dodatkowe części poprawiające ten problem. Szkoda że trzeba za nie dodatkowo płacić?
Dobra przejdźmy do stóp. Bardzo ciekawie wyglądają ale już ich budowa troszkę może wkurzyć. Lećmy od góry ? połączenie kostki z resztą nogi jest przesunięte troszkę na bok żeby utrudnić troszkę bardziej życie kostka nie mieści się jak nie jest przekręcona pod kątem.  Inna sprawą jest że kostki nie korzystają z polycapa ? jest połaczenie kulkowe bardzo sztywnych plastików ABS. Tak jest ciasne że skręcając stopę boję się czy nie skręce tego połączenia. Jestem ciekaw jak długo wytrzyma te połaczenie.
6) Bindery


Chyba największy powód flustrakcji podczas budowy ? nad jednym elementem siedziałem 15 minut zanim wykumałem jak go podłączyć. Polycap został zamocowany odwrotnie niż w instrukcji ? zdecydowanie lepiej działa połaczenie z barkiem.  Design mocno zmieniony w porównaniu z Bandaiowym ? wydaję się bardziej drapieżny pomimo ogólnie bardzo podobnego kształtu.
 
7)A gdzie resztą?
Może później ^^. Jeszcze musze zbudować wersje G
8)Mini Galeria
Naprawde mini - no i zdjecia okropne^^

 
 

7
Pytania / W sprawie paczek
« dnia: Grudzień 28, 2015, 12:56:39 »
Po ile można uznać że paczka SAL z HLJ zagineła?
2 miesiące czy więcej?

8
Na razie zajawka - muszę pozbierać myśli i przejrzeć zdjęcia z budowy


Jest duzy nawet w formie podstawowej (czyli bazowy RX-104 Odysseus). brakuje mu koło 3-5mm do wzrostu MG Rezela (mierzone czubki głów nie wliczając V-fina)


9
Universal Century / 0083 Stardust Memory HD remastered
« dnia: Lipiec 17, 2015, 08:32:49 »
W Japoni w styczniu ma wyjść Stardust w wersji remastered na Blue-Ray. Cena 25000 yenów.

Pare screenów z tej wersji:


Nie kojarze tych dwóch ostatnich scen...

Swoją drogą z okazji remastered może zrobią update starych modeli...

10

Gouf R35 model zbudowany przez Mr. Rala wykorzystywany podczas pierwszej i drugiej serii (niestety jako maszyna do bicia)  Build Fighters.
Wydany jako 15 Model z serii HGBF  jest on przedstawicielem HG 3.0 (dobra sam to wymyśliłem), którego schemat budowy prawdopodobnie zostanie wykorzystany przy serii HGUC REVIVE. 
Więc można to potraktować jako wczesna recka HGUC Revive Gouf.

Zacznijmy od głowy.
Składa się ona z 7 części, i jest bardzo prosta w budowie. Tak jak większość nowych HG posiada ruchome Mono-eye, tylko ciągle niewygodne jest jego przestawianie (najlepiej zdjąć głowę z korpusu i wtedy przestawić)




Typowy wygląd głowy Goufa, na duży plus trzeba zaliczyć fakt, że miejsca podłączenia do ramek są ukryte podczas składania, co znacznie polepsza wygląd. 


Korpus ? góra


HG 3.0 (All Gundam Project czy jako to zwać?) w pełnej krasie.  10 elementów wliczając polycapy.

Nowy system łączenia ramion oraz mega wkurzający staw w tali, (Broken wie, o czym mówię?) Na duży plus jest element przezroczysty na klacie. Zdecydowanie lepiej wygląda niż zwykły kawał plastiku lub o zgroza naklejka.


Nieskomplikowany plecak składający się z 6 elementów (8 jak doliczymy węże zasilające). Ogólnie duża swoboda ruchów bez podłączonych kabli zasilających.




Korpus ? dół
Bardzo ciekawa budowa (ze względów mechanicznych) ? minimalna ilość polycapów. Tylko dwa służące do podłączenia bocznych spódniczek. Ciekawie rozwiązano kwestie front skirta. Są rozdzielone i podłączone do bocznych stawem kulkowym bez polycapa - coś ala stary Gabthley (tylko, że tamten miał mega ograniczoną ich mobilność). Back skirt został fajnie wzbogacony poprzez dodanie do niego ?dodatkowego plecaka? z rakietami.  Biodra wykorzystują ten sam system, co modele z Greco. Czyli możliwy ich ruch tylko w jednej płaszczyźnie (pionowej), w HG 2.0 zwykle płaszczyzną była pozioma.



Nogi.

Zacznę się powtarzać. Znowu ciekawa budowa. Kolana wyposażone są w system podobny, co w serii Real Grade. Osłona kolana rusza się niezależnie ? w dużo mniejszym stopniu, ale się ruszają.  Znowu zredukowano ilość poly capów- w całej nodze zastosowano tylko 5 pomimo tego noga ma bardzo dobrą artykulację pomimo faktu, że dół nóg bardzo przypomina Zaku High Mobility (wersje Riddena). Znowu dobrze ukryte miejsca łączenia z ramkami w większości przypadków.




Ramiona
Bardzo prosta budowa i znowu tylko 2 polycapy na całe ramiona. Bardzo dobra bazowa artykulacja. Ręce nie są symetryczne z powodu posiadania w lewym przed ramieniu portu do podłączenia heatroda.  Trochę rażą porty na podłączenie uzbrojenia ? są duże.




Złożenie



Od zwykłego Goufa różni się tylko nogami. Prosta zmiana molda i typowy Gouf. Więc w przyszłości czeka nas na 100% HGUC Revival Gouf i Gouf Custom.




Uzbrojenie i dodatki

Zacznijmy od głównego uzbrojenia Goufa czyli łap z wbudowanymi karabinami.  Składają się one z 7 części i sprawiają niezłe wrażenie. Są jakby wariacją na temat Gouf Heavy Arms Type.  Ogólnie wyglądają super. Palce są częściowo artykułowane (ale lubią wyskakiwać z gniazd) aż prosi się o rozłączenie tych 3 palców. Wykorzystuje się też tu jedyną naklejkę (mono eye nie liczę) w modelu, aby dodać troszkę szarości na zewnątrz.
Pozostałym uzbrojeniem są 2 miecze i 2 tarcze. Miecze posiadają przezroczyste klingi. Miecze (rękojeści) można przechowywać albo w tarczach (jak w zwykłym Goufie) lub w nogach.


Oczywiście nie mogło zabraknąć heatroda. Zrobiony jest z giętkiego plastiku i można go próbować dowolnie wygiąć.





Backpack

Jak przystało na serie HGBF modele wyposażone są w custom plecaki. I tak jest w tym przypadku. O dziwo backpack jest super. Bardzo dobrze komponuję się z modelem i pasuje stylistycznie do modeli z UC  (czyli nie jest mega krzykliwy).  Niestety należy mu się 2 minusy (jeden usprawiedliwiony). No to od tego mniejszego. Ze względów technologicznych są dziury w wspornikach obrotowych silników. Bardziej niewybaczalne jest brak elementu który by zamykał od dołu backpack. Wygląda to tragicznie i chyba wkleje tam polistyren aby to wypełnić.




Podsumowanie
Ogólnie model jest dobrym przedstawicielem HG 3.0 i na jego podstawie powstanie jeszcze dużo HG.
Pare moich  przemyśleń. Mam mieszane uczucia co do nowych podłączeń rąk. Widze ich plusy jak i minusy. W plusach to że jak upadnie to raczej nie pęknie tylko wypadnie z gniazda. Minusy to ich wypadanie oraz Niewinem jak zachowają się polycapy po upływie czasu. Wczoraj przyglądałem się staremu Gaplantowi i tak pękł mi jeden polycap w ramieniu chyba z powodu wieku.  Inna sprawa to pozowanie. Próbujesz wypozowac ręce a tu ci co chwile wyskakują z gniazda? Na początku to mega wkurza.  Jak ktoś niechcę czekać na poprawionego HGUC Goufa to polecam ten mold. Zachowuje ducha UC a jednocześnie jest nowoczesny. Polecam każdemu miłośnikowi mechów Zeonu.  Najlepsze wydane 900 Yen ever (ta dorwałem go na wyprzedazy ^^)





PS. Kurde robienie takiej recki jest męczące...



11

Zgodnie z obietnicą złożoną Brokenowi. Oto skan mini mangi dołączonej do FA Gundama. Krótka ale zawiera dodatkowo story board z (o ile się nie myle) komentarzem autora.

https://mega.co.nz/#!dVhQhJKb!WPLaGTjt8EmCl-2Jy1-6QK7npAWMQPE9GSOBxoMNnXI

12
Pozostałe Uniwersa / Build Fighters TRY
« dnia: Październik 08, 2014, 18:13:25 »

No to zaczął się drugi sezon Build Fighterów. Nastąpiło pewne odstępstwa od reguł Gunpla Battle z sezonu pierwszego. Od teraz mistrzostwa to turniej drużynowy, który wymaga drużyn złożonych z trzech zawodników. Możliwe też że można używać innych skal gunpli poza 1/144 (albo to był boss fight?) - w pierwszej walce widać było 1/100 Musha Gundama i Val Valro. Zobaczymy czy te zmiany będą dalej obowiązywały w serii.   
Pora przyjrzeć się bohaterom. Zacznijmy od głównego bohatera Sekai "Have you seen this man girl " Kamiki. Uczeń jakiegoś tam stylu walki nie mający pojęcia o istnieniu Gunpli na siłe zwerbowany (odrobina light bondagu) przez Fumine Hoshino do szkolnego klubu build fighterów. Co do samej heroinki - lubi kolor żółty i jest orginalnym pilotem Powered GM Cardigan - czyli fajna gunpla będzie zaraz zastąpiona winning gundamem.... Troszkę szkoda.  Trzecią osobą Youma Kousaka (młodszy brat Bear Chiny ^^) - mistrz budowania gunpli oraz osoba której duele sie znudziły, który jednak z ochotą próbuje pokonać Sekaia podczas jego pierwszej walki.

Co do mechów. W pierwszym odcinku przedstawiono nam przypadkowo Build Burning Gundama - deus ex machine tej serii (az do pierwszego upgradu w połowie serii). Zapomniana maszyna Ioriego stworzona po wygraniu przez niego mistrzostw świata - prawdopodobnie posiada większą ilość haxów od Freedoma i  Build Strike Gundam Cosmos razem wziętych. Lightining Gundam narazie pełnił role snajpera więc cieżko coś o nim powiedzieć, a Wining Gundama jeszcze wogóle nie było (lubie SD ale nie w tej serii).

Ogólnie zdecydowanie lepszy odcinek od G-Reco jeżeli chodzi o akcje (no i łatwiej zrozumieć o co chodzi - Tomino nie maczał chyba w tym swoich pokrętnych palców) i jeżeli dalej będą takie fajne walki to będzie się to fajnie oglądać dla samego "mecha porn" (jak UC odcinek 4ty^^)

13
Budowa / MG Crossbone X-1
« dnia: Sierpień 26, 2014, 12:57:19 »
Przez weekend zacząłem dłubać przy MG Crossbone X-1 ver KA.
Zacząłem od szkieletu (Przy Rezelu szkielet prysnąłem w całości jednym kolorem). Tutaj natomiast postanowiłem się zabawić (z malutkimi problemami). Zacznijmy od początku:
Plan A: tłoki czerwone, reszta ciemny szary, gunmetal i jasny szary. Kolor czerwony nie wyszedł jak chciałem więc postanowiłem zmodyfikować plan..
Plan B: tłoki złote - reszta tak samo.... i tu trafiłem na problem z metalizowana złotą farbą. Próbowałem 2 rożnych rozcieńczalników do akryli - efekt mizerny, farba blokowała aero bez rozcieńczenia. Po rozcieńczeniu nie kryła (zobaczymy jak z isopropanolem będzie). Pora na kolejny plan...
Plan C: znienawidzona farba gloss red.... Po 10 h i zerowej chęci na wyschnięcie zmyłem ją benzyną ekstrakcyjną. Powrót do planu B...


Efekt końcowy:

Raczej niebędące już tego poprawiał i tak 99% będzie przykryte pancerzem no i na projekt mam 2 tygodnie...


Następnym razem inaczej bym zrobił dolną cześć nóg. Wniosek na przyszłość... więcej planowania.


14
Budowa / 1/48 Zeta Head
« dnia: Sierpień 11, 2014, 10:43:40 »
Tak jak pisałem w wątku z moją kolekcją - aktualnie na tapecie mam 1/48 Zeta Head.


No to zacznijmy od początku. Budowa OOB zajmuje 5-10 minut. Ilość części to tylko 15 (kurde obym się z tym nie pomylił ^^).
Mały zgrzyt na początek - Vfin i reszta antenki wymagała szpachlówki (od tyłu części puste jak w starych SD).
Zacząłem od nałożenia primera aby farba lepiej się trzymała plastiku. Biały primer na białym plastiku.. chyba muszę pomyśleć nad szarym.

Potem przyszła kolej za kolor żółty nałożony paroma warstwami na V-fina i podstawkę.

Potem chciałem dalej zając się podstawką ale gdy zabrałem się do maskowania kołnierza to stwierdziłem przy dokładniejszym przyjrzeniu się że będę musiał dać jeszcze pare warstw zółtego. Więc przeżuciłem sie na resztę głowy w międzyczasie.

Wykonałem preshading przy użyciu koloru light grey (przy rezelu użyłem czarnego i wydawało mi się że za mocno wyszło). Jak widać zaakcentowana zostało każde załamanie oraz linia podziału.  Nie zrobiłem od razu preshadingu na podstawie bo wolałem poczekać aż w pełni wyschnie żółty który będe musiał zamaskować. Elementy głowy następnie zostały pomalowane na biało - i tu wyszły braki warsztatu. Udało mi się zrobić 2-3 kleksy białe (prychanie farby) na pancerzu (zdjęcia tego wrzucę później). Podejrzewam że muszę częściej usuwać osad z iglicy aero i pamiętać żeby troszkę dłużej pryskać poza model aż się unormuje przepływ (chwila zastoju i już szansa że wyjdzie kleks rośnie). Spróbuje poprawić to robiąc na koniec post shading,, Nigdy tego nie robiłem więc boję się do końca zjebać model.


PS. Wolicie kolejne updaty jako post w temacie czy edycja pierwszego posta?

15
Galerie / Moja mini kolekcja
« dnia: Lipiec 22, 2014, 10:17:06 »
Troszkę historii.
Pierwszy styk z Gunpla u mnie nastąpił w 2003 roku (uwielbiałem serie z UC). Zdecydowałem sobie wtedy zamówić po raz pierwszy model - padło na HyGoga (w planach było dokupienie GM Cold Type ale wyprzedali go super szybko na HLJ ale była wtedy przecena 50% na HGUC S-Gundama). Jeszcze wtedy można było płacić tylko za pomocą karty kredytowej (musiałem "pożyczyć" kartę kolegi bo mojej odrzucało CCV.  Potem nastąpiła długaaaaa przerwa tak do koło 2010 (poprzez wkurzenie troszkę na HLJ bo trochę mnie naciągnęli na przesyłkę - wprowadzenie private warehouse poprawiło moje zdanie o nich) kiedy postanowiłem zamówić MG Rezela (super pechowy build) o ile pamiętam przecena 40 czy 50%. Potem pomału powiększałem kolekcje od 2012 do teraz.

(na zdjęciu cześć gotowa cześć czeka na przemalowanie itp).


Aktualny stan:
1/1200
Salamis
Musai
1/550
HGM Neue Ziel
NG Elmeth
1/144
HGUC HyGog
HGUC S-Gundam
HGUC Bawoo Commander
HGUC Gabthley
HGUC Gaplant (zeta version)
HGUC ZZ Gundam
HGUC Geara Zulu Angelo (lubie duże giwery ^^)
HGUC Dom/Rick Dom
HGUC Banshee Destroy Mode
HGUC Zaku I Tri Stars
HGBF Amazing Kampfer
HG FA Gundam Thunderbird ver.

NG Kapool
NG Gouf Flight type
NG Zaku Tank
NG Proto Dom


RG
Justice Gundam
Gp01 Full Burnen


SD
Bound Doc Gates Custom
Neo Zeong
Perfect Zeong
Queen Mantha

MG
Rezel
Crossbone X-1
Turn X

1/48
Zeta Head
Banshee Head

Strony: 1 2