Polski Serwis Mobile Suit Gundam


Battletech / Mechwarrior

Mechwarrior

  • Full Member
    • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
dnia: Czerwiec 27, 2007, 00:42:46
Chciałem się spytać, co sądzicie o tym systemie???

Moim zdaniem jest genialny!!!!

Chętnie poznam opinie innych. System może mało znany w Polsce, ale naprawdę warty uwagi. Realistyczny, ze znaczącą rolą polityki. No i duże roboty (to podstawa :D ).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Mechwarrior »


Mechwarrior

  • Full Member
    • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 30, 2007, 01:02:34
Gdyby kogoś zainteresowało, to na stronie Catalyst'a wsadzili fajne wprowadzenie do systemu:
http://www.classicbattletech.com/downlo ... iverse.pdf

Mały plik pdf opisujący dokładnie historię świata, jak również używaną technikę - polecam zajrzeć.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Mechwarrior »


Kell Aset

  • Newbie
    • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
    • http://www.isa.pl/forum/viewforum.php?f=17
Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2008, 17:08:49
W odległej przeszłości grałem w BT dziś zajmuję mnie też MW. Jako zwolennik Draconis Combine z BT w MW oczywiście wybrałem House Kurita/Dragon?s Fury.
Gra ma fajną skalę  :arrow:  piechotki/pojazdy/mechy, ma też sensowne zasady, frakcje w większości mają ciekwe różnice a same figurki całkiem ładne i nie trzeba ich malować bo już są pomalowane w sposób że tak powiem klimatyczny.
Sam klimat gry, lekko mroczna przyszłość, walki o wodę mechy, części, światy itd.  jest potęgowany przez gry komputerowe serii Mechwarrior i Mech Commander (lub konsolowe MechAssault) następnie wiele książek osadzonych w danym universum BT/MW.

Bardzo polecam tego bitewniaka, nie jest drogi ma te swoje plusy które wymieniłem a w dodatku nadal można dość tanio zdobyć figsy nawet te staroedycyjne.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Kell Aset »


Mechwarrior

  • Full Member
    • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
Odpowiedź #3 dnia: Maj 13, 2008, 04:00:36
Witam kolejnego fana:-)) - tylko szkoda, że z Draconis Combine - osobiście wolę Federated Suns.

Aczkolwiek przyznam się, że w DA grałem parę razy na pożyczonych figurkach - osobiście wolę bardziej jednak Classica.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Mechwarrior »


Kell Aset

  • Newbie
    • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
    • http://www.isa.pl/forum/viewforum.php?f=17
Odpowiedź #4 dnia: Maj 13, 2008, 20:38:29
Cóż mnie przypadło do gustu oddanie, poświęcenie oraz lojalność a  czasem okrucieństwo członków Zjednoczenia wkońcu ich styl jest ala feudalna Japonia.
Dark Age to już przeszłość, od czasu tej edycji doszło więcej zasad, jakiś czas temu wyszły zestawy z figurkami i z zasadami do walk arenowych Solaris, teraz nie ma boosterów tylko Packi w których nie ma losowych figsów.

Kilka plakatów ze starej edycji by ludzie niezbyt zaznajomieni mieli porównanie jak figsy wyglądają a jest ich o wiele wieeele więcej:
http://isa.pl/mechwarrior/plakaty/Dark-Age.jpg
http://isa.pl/mechwarrior/plakaty/Death-From-Above.jpg
http://isa.pl/mechwarrior/plakaty/Fire-For-Effects.jpg

Mw jest szybszą grą niż Classic Battletech i dlatego jest bardziej odpowiedni na turnieje ze sporą liczbą ludzi, rzadko bywam na takich no właściwie raz byłem heh ale za to byłem na pierwszych mistrzostwach mechwarrior w naszym kraju  :?  

Zapraszam na forum:
http://www.isa.pl/forum/viewforum.php?f ... 77b94be719
Dzięki niemu zebrałem swoją skromnie mówiąc oszałamiającą hehe kolekcję po niezbyt drastycznych kosztach:
http://isa.pl/mechwarrior/tekst.php?id=65
Stare zdjęcie ale zdjęcie teraz mam tak z 1/3 więcej, właściwie mam niemalże wszystko z HK/DF  :?:  jeśli nie to wiedz że to gra MMO w stylu serii gier PC Mechwarrior
http://www.youtube.com/watch?v=v1m0LB_9vws
http://www.youtube.com/watch?v=MaB6OMS7Zbc
Niestety projekt po becie upadł daaawno temu nim nastała wielka moda na mmorpg, bardzo wiele lat temu.

Jednak dziś grupa fanów założyła specjalnie firmę i stworzyła Inner Sphere Wars grę mmo dość podobną do BT3025.
Team tworzący grę stworzył ją zaczynając od wykorzystania niektórych elementów MW4:Mercenaries więc jest to w pewnym sensie mod ogromnych rozmiarów, dodano nowe opcje, nowe tekstury zostawiając system walki i mapy które jednak też nieco zmodyfikowano (jest rozpatrywany inny engine gry w przyszłości), stworzono więc firmę i dogadano się z Microsoftem (jeszcze za czasów kiedy do nich należały prawa do MW) i zalegalizowano grę która wydaje się darmowa jak narazie  (dotacje są dobrowolne).

Jednak nie jest to tylko jakiś tam mod MW, nie nie nie ta gra może "unieść" 23 tysiace graczy  choć nie wiem ilu podczas jednej walki na raz, nie wiem w jakim dokładnie sensie ale tam hehe.
Mamy mapę universum BT podzieloną między 5 Wielkich Domów: Kurita, Marik, Liao, Stainer i Davion niestety klanów nie ma przynajmniej narazie lecz są najemnicy.

Można przeprowadzać inwazje na wybrane planety (to kosztuje), które zarządzają wysocy rangą oficerowie (rangi zdobywa się z czasem of course), logistyka, budowanie mechów, kupowanie, salvagowanie, itd. wszystko jest włączone do gry nawet hazard i obstawianie walk między graczami rozgrywanych na arenach.

 :arrow: Planet Capture is the portion of ISW that is where the actual House vs House and or merc unit battles will be derived from. Its based on a take over the map strategy. Each House will start with roughly the standard borders and will move out from there.

 :arrow: ISW has a floating economy with paydays for individual players, Houses and Merc Units. Gambling is already supported in the current BETA as players can bet for and against other players in duels, including themselves. Terra will control the IS Tax Rate via COMSTAR.
Logistics will include Jumpship/Dropship Supply Line integration concerning Resource Points and / or C-Bills cost for operation as well as full abilities to supply units, build mechs, build ships, provide for increased defense on planets, etc.

 :arrow: Mercs will be part of the Game before Public release. Mercs are very important to me concerning ISW. They add that special flavor that the mechwarrior universe needs.
I prefer not to go into details on mercs at this time, as there may be some changes as we move forward, but safe to say that mercs will be different then houses, and will for sure have stealth jump ships.

ISW jest dość złożonym projektem, zawiera wszystko to co trzeba w BT lubić plus te miodne elementy które miały być w BT 3025 i takie o których jeszcze wtedy nie myślano, po prostu piękna rzecz. Gra jednak nie jest jeszcze w pełni gotowa nadal ją przerabiają i usprawniają choć jest w stanie open bety, dlatego nie wszystko działa jak powinno albo występują czasem dziwne trudności. Sam przez tydzień próbowałem zainstalować wszystko poprawnie ale nie udało mi się pograć to dość popularny problem, choć może od tamtego czasu już zrobili z tym coś. W każdym razie naprawdę warto próbować dla czystej pięknej walki w kochanym BT klimacie (aha mechy też są przerobione na mechy z BT większość nie jest już w wersji MW)

Oficjalna strona:
http://www.iswars.com/
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Kell Aset »


Mechwarrior

  • Full Member
    • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
Odpowiedź #5 dnia: Maj 13, 2008, 21:31:30
Cytuj
Mw jest szybszą grą niż Classic Battletech i dlatego jest bardziej odpowiedni na turnieje ze sporą liczbą ludzi, rzadko bywam na takich no właściwie raz byłem heh ale za to byłem na pierwszych mistrzostwach mechwarrior w naszym kraju

Swego czasu na Krakonie kumpel rozkręcam turnieje w BT i wychodziło to nawet zarąbiście. Grało się 2 na 2 10 tur i szybko szło. Inna mechanika, prostsza, co przyciąga nowe osoby. Swoją droga Wizkids stworzył DA i teraz AoD ( naprawiam błąd ) po to, by nowi gracze nie musieli przechodzić przez multum książek i podręczników do starej edycji. Mimo to Classic wciąż się trzyma ( w krk spokojnie znajdziesz parę osób ze starej gwardii na grę ).
Stary BT miał jak dla mnie jedną piękną rzecz - zawsze po trafieniu to nerwowe skreślanie punktów uszkodzeń i modlitwa o to by nie było krytyka. Ponadto to błagalne zbijanie ciepła, no i czasami długość rozgrywki mogła być wbrew pozorom krótsza niż 50 minut dla AoD - przykład gra lanca na lancę, po 1 turze zostało 2 na 3, po 3 1 na 1 - CBT też potrafi być szybką grą, tylko trzeba odpowiednio rzucać ( 2 headshoty i jedna eksplozja silnika w 1 turze po trafieniu z Ultra AC 2 dla komedi- najszybsza gra jaką znam )
Swego czasu była też karcianka - kojarzysz może, wciaż mam karty - trochę tego jest:-)))))))))))))

Cytuj
Zresztą wiesz raczej że oficjalnie w Polsce nie ma BT już, czasem stare podstawki na allegro itp. ludzie se sprowadzają ale nie ma nówek podstawek/figurek w sklepach. Znajomy z forum MW który pracuje w sklepie ISA próbował przepchnąć u szefa pomysł by posprowadzać nową podstawkę CBT, długo przekonywał ale nie udało się Confused

Wiem, wiem - swego czasu parę lat temu w krk były do kupienia Field Manuale i Scenario Packi i mapy - poschodziły po pewnym czasie wszystkie, ale nowe nie doszły :(  O dziwo z figurkami problemów nie mieliśmy - albo z tej starej edycji, albo jeden kolega studiował w Austrii i załatwiał je stamtąd ( swoją drogą figurki z Armorcasta i Ral Panthry to był majstersztyk ).
Starter przydałby się, ale szczerze mówiąc biorąc pod uwagę unię i ceny w Niemczech na to samo by wyszło sprowadzenie go stamtąd, a tam bedzie na bank. Jest zrobiony naprawdę pięknie - widziałem instrukcję do niego i jest wspaniała i doskonale napisana.

ISWARS i Battletech 3025 - znam oba, w ISWARS nie pograsz taka prawda tak pozapychane, lepiej pchać się na MW 4 Mercs - zainstaluj mechpacki i HD patch z Mechstorma a gra straci parę lat. Stare ale jare.
Osobiście podgrywam jak czas pozwoli w Megameka po sieci - może gra jest brzydka, ale wciąż trzyma poziom i daje namiastkę normalnej gry.
Swoją drogą robili w 2000 roku dokładną symulację CBT na kompa, gra skończyła się na alphie i ją wypuszczono jako open source - nie mam pod ręką linką do ściągnięcia  poszukam i wrzucę Ci. Naprawdę fajne powiem szczerze.

BTW: Wiadomo coś o ewentualnym wydaniu powieści do CBT/MW AoD??
Czytałem większość do CBT ( po niemiecku ) i parę do AoD i powiem że to potęga

[/quote]
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Mechwarrior »


Kell Aset

  • Newbie
    • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
    • http://www.isa.pl/forum/viewforum.php?f=17
Odpowiedź #6 dnia: Maj 13, 2008, 22:10:44
Znam megameka, dodatki do MW4:mercs itd. ale to nie to samo co ISW eh, ataki na planety, zdobywanie ich zona po zonie szkoda mi było po tygodniu prób eh ale nvm.

Co do starej gwardii to wiem znam hehe, sporo z takich właśnie mamy na forum MW, to że zazwyczaj grają w MW nie znaczy że porzucili BT ale wiesz spora część to pracujący i żonaci już a nawet z dziećmi na barkach hehe :(  wszystko zależy.
Ale wiesz sprowadzanie figurek do BT samemu jest raczej niezbyt wygodne, no nie jest zbyt że tak powiem user friendly.

Karciankę kojarzę ale nie interesowałem się głębiej nią, ani nie grałem.

Cytuj
Stary BT miał jak dla mnie jedną piękną rzecz - zawsze po trafieniu to nerwowe skreślanie punktów uszkodzeń i modlitwa o to by nie było krytyka.

Hehe to tak jak z przekręcaniem panelu mecha tzn podstawki, zawsze zamierałem jak w krytycznym momencie okazywało się że mój meszek nagle po ostatnim przekręceniu już nie jest w stanie zagrozić komuś.

Co do książek, to było kilka prób ale raczej nie ma szans nawet na nie. Nie wiem czemu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Kell Aset »


Mechwarrior

  • Full Member
    • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
Odpowiedź #7 dnia: Maj 13, 2008, 23:10:33
Nie z książkami to jest po prostu skandal powiem szczerze, czytałem prawie całą kolekcję do CBT po niemiecku i 3 z DA po angielsku i powiem że są po prostu wspaniałe. Dorwałeś jakąś kiedyś??
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Mechwarrior »


Kell Aset

  • Newbie
    • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
    • http://www.isa.pl/forum/viewforum.php?f=17
Odpowiedź #8 dnia: Maj 13, 2008, 23:23:29
Nie żadnej choć znajomy miał sprzedawał nawet na allegro 3 ang.wersje, inny ma pościągane z internetu razem z kompendiami itd. jak mi mówił. BT ma bardzo wielkiego pecha w tym kraju  :)

Aha a znasz to :arrow:  Mechwarrior: Living Legends, wielki mod do Crysisa przerabiający go na strzelankę w świecie BT, można będzie dreptać z giwerką w łapkach, battle armorze i mechach  :D
http://www.mechlivinglegends.net/
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Kell Aset »


Mechwarrior

  • Full Member
    • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
Odpowiedź #9 dnia: Maj 14, 2008, 00:01:22
To przeczytaj nawet w oryginale/innym języku naprawdę warto. Trylogię Blood of Kerensky obrobiłem swego czasu w 7 dni ( 3x400 stron )
Dla Living Legend zmieniam komputer na mocniejszy specjalnie!!! Ciekawe co to będzie, połączą chyba najlepsze z MW z najlepszym z Mechassault jak sądzę
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Mechwarrior »


Kell Aset

  • Newbie
    • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
    • http://www.isa.pl/forum/viewforum.php?f=17
Odpowiedź #10 dnia: Maj 14, 2008, 16:13:31
Jeszcze tak btw coś co może Cie i inny zainteresować Invasion 3042 ostatnia gra z BT jaką znam, a która może nie być zbyt szeroko znana.

http://www.invasion3042.com/

Gra w stylu ogame ale tylko dlatego że toczy się w czasie rzeczywistym, nieprzerwanie, same walki są turowe. Interface taktyczny dobrze odwzorowuje zasady znane m in z wydanego w Polsce "Kompendium Battletech'a" (inaczej rozwiazano tylko system inicjatywy).
Strategia, polityka, gospodarka, nauka - kazdy z tych obszarow dostarcza wielu mozliwosci rozwoju imperium / frakcji.
A frakcji do wyboru jest pod dostatkiem - z jednej strony galaktyki mamy Domy Sukcesyjne, Peryferia i bandyckie krolestwa piratów z drugiej prawie wszystkie Klany u progu inwazji na Sfere Wewnetrzna.

Gra jest tworzona przez ludzi z Austarlii i Stanów (80% graczy) - co oczywiste w jezyku angielskim. Komunikacja odbywa sie przez interface gry/fora/chat.
Pojawia sie sporo elementow rpg.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Kell Aset »