Polski Serwis Mobile Suit Gundam


SD Gundam G-Generation Over World

Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 31, 2012, 15:18:13
*shock gasp* Cagalli i Dearka mają głos! ;p Ciekawe co bamco musiało zrobić, aby móc je ponownie wykorzystać (w poprzedniej odsłonie byli obecni jako piloci, lecz nie posiadali żadnego voice-actingu - nie wiem dokładnie z jakich powodów, pomijając nieszczególnie dobre relacje lektorki Cagalli z żoną Fukudy).

Animacji na pewno jest więcej, aczkolwiek nie pamiętam jak to wyglądało w Wars w przypadku jednostek i pilotów ze zdolnościami specjalnymi. W World niektórzy mogą na przykład zestrzelić nadlatujące rakiety, albo właśnie wypuścić wabiki, aby przyjęły obrażenia. Także na pewno dodali sporo animacji ataków łączonych, których w World było stosunkowo niewiele.

No i są też animacje zrobione tylko na potrzeby cut-scenek, jak na przykład walka obu Unicornów.

Szkoda tylko, że gra nadal gubi klatki animacji podczas ataków.

Mnie osobiście trailer przekonał. Sporo nowych zabawek i poprawione elementy poprzednika. Już sam fakt swobodnego wyboru BGM dla pilotów oraz znacznie więcej opcji przy tworzeniu własnej postaci są ciekawe. Mam jedynie nadzieję, że misje będą odpowiednio zróżnicowane i wymagające. No i liczebne.

Zapewne zakupię, ale mimo wszystko poczekam na pierwsze opinie - co by się nie okazało, że kosztem dodania nowych pilotów i opcji było usunięcie jakichś innych... czy coś takiego.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2012, 15:19:53 wysłana przez Suavek »


Paliodor

  • Global Moderator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 980
    • Zobacz profil
    • Paliodor's Hobby Blog
Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 31, 2012, 16:03:41
No mnie też mają,kwestia tylko czy brać pre-ordera czy też podobnie jak ty czekać na jakieś opinie. Fakt, gubienie fps'ów to minus ale to zapewne ze względu na możliwości samego PSP. Szkoda, że nie wydadzą tego Overworld na PS2, bo jednak wolę grać na dużym ekranie ^^
Brać bo będę wersję Asia bo jednak tańsza sporo jest,a te akurat dość szybko są wykupowane. Problemu nie powinno z nimi być bo czytałem, że World Asia/Jp to jest to samo tylko szczegóły na okładce w opisie się różnią. Podobnie ma się sprawa z Gundam VS Extreme na PS3.Kupiłem wersję Asia i nie mam żadnych problemów.Najlepsze, że DLC z Jap. PS Store działa z wersją Asia i odwrotnie więc jest git. Tak samo Gundam Unicorn (również PS3) nie ma żadnych różnic.

« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2012, 16:13:59 wysłana przez Paliodor »


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 01, 2012, 01:54:58
Tu mimo wszystko musi mnie za nerw szarpać jakiś grymas kolekcjonerski. Różnica w cenie to jakieś 50zł, a biorąc pod uwagę, że tak czy inaczej musimy się liczyć z wydatkiem ponad 200zł, to osobiście wolę chyba dopłacić i mieć "pełnoprawną" wersję japońską, nawet jeśli nie różni się ona niczym szczególnym od azjatyckiej.

No chyba, że autentycznie sam system plików jest ten sam i np. save'y wersji Asia działają z wersją Jap? Wtedy może jeszcze faktycznie bym sprawę przemyślał.

Nic to, ja mimo wszystko poczekam trochę po premierze - nie wiem jak Ty. Płakać nie będę jak azjatycką wersję wyprzedadzą, ale japońska raczej na pewno będzie dostępna - jak nie w pierwszej, to w drugiej dostawie (na SRW Z2.2 też musiałem czekać, bo się nie załapałem na pierwszy zrzut, pomimo preordera).

A jeszcze co do animacji, możliwości PSP nie mają tu wiele do gadania, gdyż to raczej bamco nie potrafi poprawnie swej gry zoptymalizować. Obejrzyj sobie animacje z SRW Z.2 a zobaczysz jakie płynne i efektowne scenki potrafi PSP wygenerować. Tymczasem G Gen na PSP tnie się w naprawdę prostych animacjach, z jakiegoś powodu. Generalnie odnoszę wrażenie, że bamco dość kiepsko skonwertowało tę grę. Podczas gdy taki SRW posiada gigantyczną ilość utworów muzycznych będących niemal wiernym aranżacjami oryginałów, G Gen wszystkie swoje BGM musiał skrócić średnio do 30 sekund, nie wspominając o ubogim voice-actingu. Banpresto ewidetnie bardziej się przyłożyło do swego tytułu w tym porównaniu.


Paliodor

  • Global Moderator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 980
    • Zobacz profil
    • Paliodor's Hobby Blog
Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 07, 2012, 14:20:02


Paliodor

  • Global Moderator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 980
    • Zobacz profil
    • Paliodor's Hobby Blog
Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 18, 2012, 21:27:35


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 19, 2012, 00:07:08
Mogę się mylić, ale DX połączonego z tym samolocikiem w poprzednich odsłonach chyba nie było. Także widzę jakieś nowe animacje dla 00 Raisera. Miło, że mimo wszystko trochę nowości się doczekamy, a nie tylko pierdyliardowy wariant zaku (choć i tych pewnie nie zabraknie...).

Najbardziej mnie ciekawi co dostaniemy z Astray'ów oraz wszelkich 00 MSV. Czy znowu tylko to co pokazali na trailerach, czy też coś konkretnego.


Paliodor

  • Global Moderator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 980
    • Zobacz profil
    • Paliodor's Hobby Blog
Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 20, 2012, 22:11:18
Myślę, że co nieco dodali nowych animacji,fajnie by było gdyby rzeczywiście dali jakieś jednostki z MSV zwłaszcza 00 ma fajne mechy.
Co się tyczy DX z G-Falcon to nie wypowiem się bo w Wars mam dopiero zwykłego X'a, który tak szczerze to nie jest jakoś super jednostką myślałem, że będzie lepszy i dopiero po kilku levelach jest jako taki wart użytkowania na pierwszej linii ataku.


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 22, 2012, 16:52:54
Wygląda na to, że jednak będzie wsparcie dla Custom BGM - http://pgdp.channel.or.jp/gundam/ggow/system/images/sound/01_02.png

Super. Zgram sobie kawałki z poprzednich odsłon albo z SRW i przypasuję poszczególnym pilotom jak mi ich domyślna muzyka nie będzie odpowiadać.

Także gra chyba obsługuje save'y z G Generation Portable i G Generation World celem odblokowania jakichś itemów. Ciekawe czy są jakieś wymogi - gdzieś chyba jeszcze mam plik z Portable sprzed lat. Tymczasem w World mam 99% całej encyklopedii, ale na 100% nie mam sił już.

PS. Zdecydowałem się złożyć pre-order. Powinno mnie to wyjść ~220zł jeśli dolar nie skoczy, ale stwierdziłem, że jednak chętnie pogram w jesienne/zimowe wieczory. Jak szaleć to szaleć.


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 24, 2012, 16:22:13


Paliodor

  • Global Moderator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 980
    • Zobacz profil
    • Paliodor's Hobby Blog
Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 25, 2012, 17:15:39
Ubiegłes mnie z tym filmikiem. No co można powiedzieć, szykuje się gigantyczna beczka grywalności. Tyle serii,jednostek,postaci, że zawsze będzie coś do roboty. Choć oczywiście z pewnością zabraknie niektórych fajnych ale mniej ważnych dla poszczególnych serii postaci.
Co się tyczy custom bgm to świetna sprawa też mam parę kawałków na głowie, które z pewnością bym władował do gierki.
Samemu też miałem już składać pre-order ale niestety nieoczekiwany wydatek pokrzyżował plany i trzeba czekać do 10października na wypłatę :/


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 26, 2012, 01:56:10
A jednak... Wygląda na to, że bamco znowu dało ciała...

Generalnie wszystko co było widać na trailerach, to najlepsze co gra ma do zaoferowania pod względem contentu. Niemal żadne postacie z nowszych side-story poza tymi z trailerów nie są obecne w grze. Np. ten świr w czerwonej exii to jedyna postać z side-story 00.

Choć osobiście za AGE nie płaczę, tak seria ta dostała raptem 13 jednostek, z czego druga generacja to chyba tylko główny bohater. O trzeciej nie ma nawet co marzyć. Generalnie tak jak w grze pojawiło się sporo nowych jednostek, tak też trochę usunięto... Liczby porównawcze obu gier z 4chana nie napawają optymizmem. Jedne serie zdecydowanie na plus (np. Advance of Zeta, 14 jednostek względem 4 z World) podczas gdy inne na minus (np. Gundam 00 - 71 z OW vs 81 z World).

Niewiele zmieniło się także w kwestii postaci - nadal te same debilne restrykcje np. z tylko jedną "rekrutowalną" wersją Yzaka itp. Także sporo NPC - postacie będące w grze, nawet mające VA, lecz bez możliwości grania. Jeden z 4chanowych przecieków wskazuje na obecność Shiho - jeśli i ona okaże się NPC to będę naprawdę wściekły...

To samo z voice-actingiem - śmiałem się, że Cagalli czy Dearka wreszcie dostali głos, ale taka Feldt czy kilka innych postaci nadal pozostaje niemych.

Największy imo zawód to muzyka. Nie sądziłem, że to możliwe, ale brzmi ona jeszcze gorzej niż w World, a w dodatku jest jeszcze bardziej skrócona, gdzie tylko się dało. Mało tego - Custom BGM to jedyna metoda zmiany muzyki pilota, gdyż nie da się zmienić ich motywów w obrębie gry - do wyboru tylko ich defaultowa oraz custom... WTF?!

Podobno także raptem garska FMV (3 afair) i generalnie gra sprawia wrażenie expansiona, aniżeli sequela.

Oczywiście oceniane tutaj są głównie aspekty ilościowe, gdyż sama rozgrywka podobno stoi na tym samym poziomie co poprzednik, a nawet i wyższym (zdolności specjalne master unitów, więcej generation breaków itp.), ale mimo wszystko niesmak pozostaje a osobiście mocno się rozczarowałem. Cóż, grę już zamówiłem i pewnie spędzę przy niej kolejne kilkadziesiąt godzin (w World mam 90h na liczniku, jak dziś sprawdziłem - zgroza...), ale po kolejnym kopie w dupę na przyszłość naprawdę będę ostrożny co do kolejnych odsłon.

No ale zobaczymy mimo wszystko gdy się samemu więcej pogra. Może te restrykcje nie będą aż tak bolesne na tle nowego contentu... jakkolwiek szczątkowy by on nie był.

EDIT:
Trochę nowego info z 4chana:

- Shiho jest grywalna, co mnie cieszy. Nawet sobie już przygotowałem jej motyw muzyczny z Generation of C.E. Minus ten, że odblokowuje się ją dopiero mając 80% encyklopedii... Czyli sporo.
- W kwestii usuniętych jednostek - wiele z nich po prostu uproszczono zabierając np. transformacje. I tak na przykład nie ma Seravee jako osobnej jednostki, ale chyba pojawia się w ataku. To samo np. Epyon w formie MA itp. Dokładna lista była na 4chanie, ale nie chce mi się już szukać. Tym samym niby jednostek jest mniej, ale tak naprawdę po prostu działają one inaczej teraz. Niemniej jednak kilka usunięto na stałe, np. Char Custom Rick Dom.
- Custom BGM muszą być w odpowiednim formacie. Na pewno nie działają pliki w 48000 Hz, więc trzeba konwertować.
- Łatwo o dość przyzwoite jednostki na początku. Misje wyglądają tak, że każda ma aż dwa generation breaki i do tego dwa sekrety, a po ich spełnieniu dodatkowy over impact, który sprawia, że sojusznicze jednostki obracają się przeciwko nam - można tak już w pierwszej misji zdobyć Strike'a niszcząc wcześniej Archangela, w drugiej misji bodajże GP01, w trzeciej Impulse itd. Nie wiem czy są tego jakieś konsekwencje czy nie, ale brzmi nieźle.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2012, 19:10:13 wysłana przez Suavek »


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 29, 2012, 16:12:43
Dalsze info:

W grze jest zdaje się mniej niż 30 (!) misji... Bodajże 3 główne ścieżki, każda po 6 misji + EX (boss?), a ten reklamowany original story to raptem 5 misji + chyba jakaś finalna... Może coś przeoczyłem, ale jeśli to prawda, to lekki żal. World dla porównania miał 4 ścieżki po 10 misji + EX a na koniec kilka finalnych, które odblokowywały tzw. Hell Mode. Tutaj chyba jest coś podobnego, ale mimo wszystko przy takiej ilości misji niezbyt mi się to uśmiecha.

Zmieniono (uproszczono?) trochę system. Okręty mogą się teraz obracać do woli - nie tracą przy tym tury. Do tego zrezygnowano z ataków posiadających kilka hitów - głównie rakietowych, gdzie np. było 6 rakiet, każda zadająca 500 obrażeń. Teraz jest po prostu zwykły atak za 3000 albo nic... Nie wiem prawdę mówiąc co o tym myśleć. Poza tym ponoć ogólnie zmienili trochę w kwestii przeliczania statystyk obrony, ale nie zagłębiałem się w to przy krzakach prawdę mówiąc, więc nie wiem na ile jest to odczuwalne.

Więcej w kwestii usuniętych jednostek. To co dawniej było osobnymi wariantami lub transformacjami teraz stanowi zwykłe ataki. Np. Hyper Mode jednostek z G Gundam. Z tych ważniejszych zmian zostawili chyba tylko Unicorna, który zmienia postać przy zwiększeniu Tension pilota. Nawet taka bzdura jak ABC (Anti Beam Clothing) od Crossbone'ów teraz liczony jest jako zdolność obronna zwykłego wariantu, aniżeli osobna jednostka.

Wspominałem też o braku grywalnych postaci obecnych jako NPC. Tutaj dobór jest ponownie żałosny. Otóż do dyspozycji dostajemy Master unity (dobierane na początku ścieżek), postacie do zakupu normalnie oraz sekretne do odblokowania (można sprawdzić listę) - wszystko co się tu nie kwalifikuje, a jest obecne w grze, to nic innego jak perfidne NPC - nierzadko piloci z własnymi wstawkami i dialogami, których z niewiadomego powodu nie można zrekrutować. I tak z jednej serii dostajemy pełno nieznanych pilotów do zakupu, a z drugiej nie można zagrać jakimiś innymi, ciekawszymi, bo bamco jakoś tego nie umożliwiło... Yzak z Destiny to najlepszy przykład.

Nie wiem, może mam niepotrzebne obawy przedwcześnie. Może misje są dłuższe od tych z poprzednich osłon, czy coś, ale mimo wszystko pewne błędy bamco popełniło po raz n-ty i jakoś nie potrafię się z tym pogodzić. Z tego co widzę w necie, sprawdzając listę jednostek czy sekretów, to znowu wszystko co najciekawsze pokazali na trailerach, a poza tym nie zaoferowali absolutnie nic. Astray? 6 jednostek - po dwa warianty Red, Blue i Gold Frame jeśli się nie mylę. Z pilotami podobnie - dodali Elijah i tę "dziewczynę" Lowe'a oraz rodzeństwo Rondo. Z MSV zaś jest tylko Edward oraz w ramach sekretu wspomniana Shiho - ale i tutaj żal, gdyż podobno nie ma w grze jej mecha, tj. CGue Deep Arms, czy jak to się tam zwało. Side Story Gundam 00? Garstka mechów pokazanych na trailerach oraz Fon Spark jako sekret do odblokowania - tyle. Najwięcej uwagi poświęcono chyba tylko G-Unit z tych nowych bajerów, gdyż mechów ma on więcej niż Age. Postaci też sporo, aczkolwiek kilka tylko jako NPC (jakieś pionki tego blondasa, nie pamiętam dokładnie tej mangi).

Do tego mam dziwne obawy, że następna odsłona ukaże się nie na Vitę, a na Wii U... Nie wiem czemu - ktoś na 4chanie podsunął pomysł z G Generation Universe i o zgrozo by to pasowało. 3DS się nie sprawdził, więc przynajmniej tutaj można być spokojnym, ale nie wierzę, że zrezygnują z tego silnika graficznego i przerzucą się na coś nowego - Vita zdaje się być najbardziej logicznym wyborem, gdyż gra by mogła wrócić do poziomu PS2 (ujęcia w kokpitach, więcej audio, dłuższe animacje itp.). bez wymuszania podbicia rozdziałki do HD.

Play-Asia moją kopię już wysłało, więc cicho liczę, że w tym tygodniu dotrze przy dobrych wiatrach. Jak już wspomniałem, bawić się pewnie będę nieźle, ale niesmak z pewnych decyzji bamco pozostaje...

EDIT:

Ok, wygląda na to, że jednak są 4 ścieżki po 6 misji + EX, nie trzy - http://www.ggenoverworld.com/index.php?title=World_Tour
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2012, 16:36:52 wysłana przez Suavek »


Paliodor

  • Global Moderator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 980
    • Zobacz profil
    • Paliodor's Hobby Blog
Odpowiedź #42 dnia: Październik 03, 2012, 10:16:10
Tak czytam co wypisałeś i chyba jednak dobrze, że zabrakło mi kasy na pre-ordera. Trzeba będzie poczekać na pierwsze recenzje i też opinie ludzi w tym również twoją bo jednak troszkę tych SD Gen'ów ograłeś.
Na minus zdecydowanie ten pomysł z atakiem rakietowym liczonym jako jeden, no i "darmowe" obracanie statkami. Ciekawe jakich postaci tym razem zabraknie. A wystarczyłoby wywalić parę zaku I/II i GM'ów i znalazloby się miejsce dla kilku pilotów.
Szkoda, że nie zrobią jakieś odsłony na PS3, z pewnością problemy związane z małą moca handhelda i pojemności UMD by się rozwiązały, a i samemu preferuję grać na dużym ekranie.

Póki co SD Gen Over World spadł troszkę na liście "must buy", a w najbliższych planach zakup Unicorn Gundam na PS3, SD Spirits i może Macross Triangle Frontier bo na Macross World Forums się bardzo pochlebnie o tym wypowiadają.


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #43 dnia: Październik 03, 2012, 17:47:44
Wiesz, poniekąd powyższe to czepianie się szczegółów. Tak naprawdę każda kolejna odsłona G Gen, choć niby o tym samym, posiada odmienne rozwiązania, zarówno w przebiegu rozgrywki, jak i systemie.

Szczerze? O każdej porze dnia i nocy przełożę World, Overworld, Portable, czy nawet wiekowego F ponad wymienionego przez Ciebie Spirits. Otóż tamta odsłona może i była bogata w misje oraz jednostki z UC, ale zarazem posiadała strasznie poronione rozwiązania, nieludzki grind oraz frustrujący Haro System - tak, że autentycznie nie sprawiała mi ona najmniejszej frajdy, a całość rzuciłem w cholerę dosyć szybko. Wars naprawił wszystkie te babole nieco upraszczając system, nadal wprowadzając jednak pewne limity, World z tego poziomu wyszedł do przodu, ale potknął się w paru innych miejscach, i tak dalej.

Zawód na OverWorld wynika moim zdaniem głównie z tego, że całość sprawia wrażenie expansiona/update'u do World. Trochę zmieniono, trochę dodano, ale nadal popełniono wiele tych samych błędów, które były moimi głównymi/jedynymi zastrzeżeniami tamtej odsłony. A skoro otrzymujemy praktycznie jeszcze raz to samo, to nie ma innej opcji jak oceniać grę pod względem ilościowym, gdyż jakościowo w większości jest tak samo (dobrze).

To tak jak z kolejnymi odsłonami współczesnych shooterków - niby każdy kolejny to to samo, lecz zmieniony, ale nadal tak samo dobry. Po prostu fanom poprzedników już może się wydawać trochę mdły. Dlatego też Ciebie nie chcę w żaden sposób zniechęcać od zakupu, gdyż uważam, że jeśli nie grałeś w World to OverWorld powinien Ci się podobać, nawet pomimo tych kilku baboli.

Tak jak wspomniałem, brak niektórych jednostek jest raczej nieodczuwalny, gdyż większość po prostu zintegrowano. Czy jest to aby zły pomysł? Niekoniecznie, jak się okazuje. Przykład to wspomniany Crossbone, gdzie w poprzedniej odsłonie wariant z ABC stanowił osobną jednostkę. Tutaj proste pytanie - dlaczego ktokolwiek chciałby używać wersji bez ABC mając do dyspozycji tę ulepszoną? Można to potraktować jako balans, gdyż teraz ABC stanowi zdolność obronną całej jednostki.

To samo mogę powiedzieć o okrętach. Wiesz, to dopiero Spirits wprowadził rozmiar jednostek widocznych na mapie - wcześniejsze odsłony serii (w tym Portable) to były ikonki na mapie, gdzie wszystko zajmowało raptem jedną kratkę. Nie było potrzeby obracania, a mimo wszystko battleshipy były obecne i równie znaczące. W OverWorld wygląda to tak, że okręt może się do woli obracać (o ile nie jest zablokowany), ale tylko przed wykonaniem ruchu. Nie można na przykład polecieć do przodu, a dopiero potem ustawić się dziobem w przeciwną stronę. Jest to swego rodzaju uproszczenie, ale gdy tak to przemyśleć, to w dobrą stronę.

Pilotów, jeśli się nie mylę, nie usunięto żadnych. Po prostu nie udostępniono opcji gry niektórymi, pełniącymi tylko rolę NPC lub Guest Unit w pewnych misjach. Ci co byli - nawet ci mało znaczący - zostali, w tym na przykład wspominane przez Ciebie kilkukrotnie Shrike Team.

Mogę się także czepiać braku możliwości zmiany BGM pilota na coś z listy utworów obecnych w samej grze, ale mimo wszystko uważam, że sama obecność opcji custom bgm była dobrą decyzją ze strony bamco. Jeśli się chwilę poświęci na znalezienie i ewentualnie edycję muzyki, to można nawet fajne kawałki dodać, jak na przykład Dreams z G Gen Wars, który zastępuje domyślne nudne i monotonne dudnienie z X.


Suavek

  • Administrator
  • Hero Member
    • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Odpowiedź #44 dnia: Październik 09, 2012, 02:32:46
(piszę nieco spontanicznie, a w dodatku trochę wypiłem, więc wybaczcie jeśli coś będzie chaotyczne)

Pograłem już troszkę i powiem tak - większość powyższych kwestii się potwierdza, zarówno na plus jak i minus.

Całość jest niczym expansion poprzednika, ale mimo wszystko gra się przyjemnie za sprawą misji, których długość zależy od spełnienia warunków Generation Break oraz Secret. Takie aspekty jak wspomniany swobodny obrót battleshipów mimo wszystko zaliczyłbym na plus (zawsze mnie to irytowało w poprzednikach, szczególnie, kiedy się gdzieś spieszyłem), aczkolwiek nadal nie wiem co myśleć o usunięciu ataków "wielohitowych". Teraz jest faktycznie hit or miss tylko, a nie np. 4/6 rakiet trafionych po 500 dmg każda.

Usunięte jednostki? Przy takiej ilości prawdę mówiąc nie odczuwam braków, a te transformacje jakoś mi "nie robią". I tak używałem ich w większości przypadków jedynie jako przyspieszenia poruszania się po mapie, a tymczasem wiele jednostek tego typu ma to już "wbudowane", jak na przykład Airmaster czy prawdopodobnie Arios (nie pamiętam, czy nie miał tego już w poprzedniku, a przynajmniej któraś jego wersja).

Faktycznie, nie da się zrekrutować wszystkich postaci obecnych w grze, w tym altów z innej serii. Mój ulubiony przykład - Yzak. Jest jego wersja z Seed, ale ten z Destiny to tylko NPC. Tymczasem teraz taki Gundam 00 został połączony w jedno (tj. oba sezony) i tam można do woli zmieniać między wersjami postaci. Tylko Trailblazer stanowi odrębną zakładkę, ale i tutaj można "zakupić" sobie inną wersję Setsuny itp.

A i nie powiem, postaci jest mnóstwo, a przy drużynie składającej się z 9 jednostek czasem ciężko dobrać swoich ulubieńców, szczególnie wyglądając w przyszłość (Shiho - YES PLEASE!). Przyjemnie odblokowuje się kolejne sekretne postacie za sprawą encyklopedii i wielokrotnie zdarzało mi się powtarzać pierwszą misję tylko celem grindu levelów pojedynczego mecha, co by go rozwinąć a następnie połączyć z innymi.

Tu cały "urok" gry się ujawnia - grind. Misji, jak można zobaczyć w Wiki, nie ma tak wiele. 4 kampanie po 6 misji + boss, a także 5 misji World Core i jakaś finalna. Faktem jest, że teraz każda misja ma aż 2 Generation Triggery + Over Break (czy jakoś tak), za sprawą czego mogą one trwać nawet godzinę i więcej, ale mimo wszystko chciałoby się w tym przypadku większego wyboru, aniżeli ciągłego wałkowania tego samego. Jasne, po części na tym polega urok tej produkcji (głowiłem się nad tym godzinę a i tak nie wiem dlaczego tak uwielbiam tę serię), ale chciałoby się więcej.

Tak z głowy... muzyka faktycznie pozostawia wiele do życzenia, ale odpowiednio przystosowane BGM skutecznie to rekompensują, a jedynym problemem mogą być okazyjne errory oraz głośność, co wymaga odrobiny korekcji w programie od audio. Szkoda, że zmian BGM można dokonywać jedynie z poziomu folderu, a nie tego co jest obecne w grze. Większość utworów gry ssie niesamowicie, ale są pojedyncze kawałki, których chciałoby się posłuchać częściej. Póki co wziąłem powyższe Dreams z Wars i wrzuciłem je Tifie i tej krótkowłosej z Gundam X, bo mimo wszystko lubię jak muzyka podczas walki jest już od samego początku dynamiczna, nawet jeśli to tylko marny remiks.

Nie chcę się powtarzać z wcześniejszym info, ale powiem tak - gra się nadal przyjemnie, nawet jeśli można się czepiać pewnych rzeczy. Jeśli Paliodor nie grałeś (i nie masz zamiaru) w World, to nie zniechęcaj się tym co napisałem o Overworld, bo to nadal naprawdę zabawna pozycja z gigantyczną swobodą. Nawet pomimo tych pewnych potknięć gra mi się o wieeeeele lepiej niż w G Gen Spirits (debilny system) czy G Gen Portable (grrrrrrriiiiiiiinnnnnddddddd). Mimo wszystko z odsłon nowszych od F, to właśnie Wars i (Over)World są zdecydowanie moimi ulubieńcami.

W razie czego odpowiem na pytania.
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2012, 02:36:41 wysłana przez Suavek »