Another Century 's Episode

Suavek

  • Hero Member
  • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Data dodania: Lipiec 13, 2006, 10:32:59
Ostatnio przeglądając informacje dotyczące serii gier Super Robot Wars wydanych przez Banpresto natknąłem się na inną grę tej firmy z mechami w roli głównej. Tym razem jednak nie mamy do czynienia ze strategią turową ale typową młócką. Do tego obecne są w niej tylko i wyłącznie Real Robots z anime, w tym Gundamy.

Może nie jest to do końca gra typowo Gundamowa, jednak mechy z tej serii są obecne, a dokładnie Zeta Gundam, Char's Counterattack oraz Gundam Wing. Do tego dochodzą takie anime jak Dragonar, Nadesico, Layzner czy L-Gaim.

Nie było mi dane jeszcze zagrać w tą grę (na dysk twardy potrzebny jest patch, którego nie mogę ściągnąć) jednak może kto inny grał i chciałby podzielić się wrażeniami?

Fabuła chyba tradycyjna dla Banpresto, czyli zupełnie nowa historia z wykorzystaniem wątków poszczególnych anime. Niestety tradycyjnie dla tego typu gier - krzaczki only.

Poniżej zamieszczam linki do oficjalnej strony gry oraz strony wydanej niedawno części drugiej, w której mamy jeszcze więcej serii i mechów (np. Gundam 0083, G Gundam czy Endless Waltz).

Another Century's Episode
Another Century's Episode 2

Na stronach są dostępne filmy i trailery z gier.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Suavek »

mario87

  • Hero Member
  • Wiadomości: 600
    • Zobacz profil
Data dodania: Lipiec 13, 2006, 15:55:02
już słyszałem o tej seri jakiś czas temu i czekałem na 2. część gry, tylko nie wiem kiedy jest data premiery(czy była?), to dzięki tej grze będzie MG F91 ;)  gra nie będzie obejmować Victory gundam z powodu zbyt dużego skoku technologicznego, twórcy chcieli żeby każdy MS inaczej się prowadziło i żeby postęp technologi był przy tym widoczny
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez mario87 »

Suavek

  • Hero Member
  • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Data dodania: Lipiec 13, 2006, 16:56:14
My mówimy o tej samej grze? Bo jak patrzę na oficjalne strony to ani w ACE1 ani w ACE2 (już wyszło) nie ma F91 ;>. Nie pomyliło ci się z Climax U.C. przypadkiem? ;>

Druga część już wyszła jakiś czas temu i jest dostępna w internecie. Ja aktualnie ściągam część pierwszą gdyż nie wiem czy dwójka działa na dysku twardym PS2.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Suavek »

mario87

  • Hero Member
  • Wiadomości: 600
    • Zobacz profil
Data dodania: Lipiec 13, 2006, 22:57:33
huh teraz jak o tym mówisz to może rzeczywiście mi się pomyliło ;p
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez mario87 »

mario87

  • Hero Member
  • Wiadomości: 600
    • Zobacz profil
Data dodania: Lipiec 19, 2006, 05:04:35
widziałem mały trailer, modele wyglądały całkiem nieźle(przynajmniej na trailerze;) ale teren na którym gosć grał był taki sobie, no chyba że był to mars albo coś w tym stylu
było widać że fabularnie może być dosyć nieźle, Kou w GP01 startuje z albion i zaczyna siekę(wczęsniej wybieramy jeszcze partnera), po jakimś czasie gdy gosć rozwalił odpowiednią ilosć przeciwników pojawił się Anavel Gato w GP02 i po chwili przylatuje amuro w ReGZ :) w między czasie gadają jeszcze o Gato-Devil of Salomon, po jakimś czasie wyskakuje 2. nowych gości żeby pomóc Gato(nie wiem kto to, ale napewno nie z Gundama) i coś tam gadają
fajniie to wykonano, wszystko trzymało się kupy, te przybycie Amuro z przyszłosci nie było takie płytkie, on po prostu sie tam nie wyklów w trakcie walki, nie było tak jak np. w MS Gundam VS Zeta gdzie w arcade po prostu można walczyć Gundamem z Qubleyem czy z Psycho MK2 :(
na trailerze gość też kosił wszystkich jak chciał, miał 9999hp i rozwalał zwykłego MS (Zaku chyba) jednym strzłem z beam rifle, na statki zużył kilka strzałów i kilka machniec beam Saber, jako że GP02 był bossem to mu hp schodziło wolniej, mam nadzieję że to był tylko poczatek i że póżniej będzię trudniej
trzeba będzie sobie sprawić tą grę i zagrać, szkoda że cała po japońsku, twórcy mogli by się trochę wysilić żeby chociaż menusy przetłumaczyć bo troche ich tam było....
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez mario87 »

Suavek

  • Hero Member
  • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Data dodania: Lipiec 19, 2006, 12:07:26
Masz namiary na ten film? Ja osobiście widziałem tylko trailery i inne zwiastuny, właściwego gameplay'u nie.

Aktualnie ściągam pierwszą część. prezentuje się na pewno gorzej od dwójki ale to na dobry początek, gdyż nie jestem pewien czy ACE2 działa na dysku twardym.

Co do Amuro. Ja nie wiem czy on był 'z przyszlości'. Banpresto już przywykło do tworzenia całkiem nowych linii fabularnych w których w jednym świecie istnieją wszelkie postacie z wszelkich Gundamów i innych serii z mechami (aktualnie gram w Super Robot Taisen MX, obecność Evangelionów obok RahXephona i Gundamów nie jest niczym dziwnym ;>). Tak więc możliwe, że linia czasowa jest tam stała ;>.

W grze są też podobno Macrossy jako nowość. Na trailerze gra nimi wygląda ciekawie (w końcu trzy opcje przemiany, każda inna).

Co do krzaczków to do tych idzie się przyzwyczaić, jednak jedyne co boli to brak znajomości fabuły. Osobiście w przypadku gier japońskich korzystam z FAQ ale to mimo wszystko nie to samo. Ale niestety nie mamy co liczyć zarówno na wydanie ACE jak i serii Super Robot Taisen poza japonię.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Suavek »

mario87

  • Hero Member
  • Wiadomości: 600
    • Zobacz profil
Data dodania: Lipiec 19, 2006, 12:58:17
http://www.dannychoo.com/blog_entry/eng ... Episode+2/

chodziło mi o linię czasową UC ;) w AC2 był tam Kou Uraki w GP01 z UC83 i Amuro w ReGZ z Char's Counterattack(UC93? już nie pamiętam ;p)

Valkyrie z Macrossa są, były pokazane na oficjalnej stronie ale są chyba tylko z SDF Macross i Do You Remember Love, czyli tylko VF 1 i jej różne wersje, osobiście mi się podobały ale są też jeszcze fajniejsze, np. te AntiUN z Macross Zero, Metal Siren z Macross II, czy VF-19 i VF-21 z Macross Plus(narazie tylko do tej serii oglądałem ;p)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez mario87 »

Suavek

  • Hero Member
  • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Data dodania: Lipiec 26, 2006, 22:47:17
Pograłem chwilę w pierwdzą część ACE. Krótko (nie przeszedłem nawet pierwszej misji) ale się trochę rozeznałem. Grafika całkiem ładna. O wiele lepsza od Climax UC. Ciekawie się też prezentuje system sterowania mechem (a przynajmniej tym co był w pierwszej misji). Bardziej przypomina on Zone of the Enders niż to z czym dotychczas miałem styczność (Climax, OMNI vs ZAFT etc.) Kwadrat odpowiada za atak (daleko - strzał, blisko - uderzenie), X za dopalacze, R1 i R2 za wznoszenie i opadanie... trójkąt za namierzanie, kółko nie pamiętam :P. IMO podobieństwo do ZOE jest dobrym znakiem, gdyż było ono dość intuicyjne i dawało więcej możliwości.

Póki co irytują mnie tylko krzaczki w menu. Większość gier przynajmniej te ma angielskie (albo intuicyjne). No ale poszperam po FAQ i powinno być lepiej.

Mam nadzieje, że uwinę się ze wszystkimi planowanymi grami do końca września ;>.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Suavek »

mario87

  • Hero Member
  • Wiadomości: 600
    • Zobacz profil
Data dodania: Lipiec 27, 2006, 19:19:26
grę mam od dzisiaj już troche pograłem :)
w ZOE nie grałem ale stereowanie mi też się podoba :)  a kółko odpowiada za cios bliskiego dystansu, np. beam saber i do potwierdzania(pamiętajmy że w japońskich wersja O służy do potwirdzania a X do anulowania)
każda jednostka ma kilka broni, wciskamy L1(można też sterować krzyżakiem) i mamy małą listę, wybieramy co chcemy i wciskamy O żeby to wybrać, są też ataki łączone, w lewym górnym rogu pojawia się komunikat o tym, wciskamy L2 i wszystkie nasze postacie na polu walki walą w wybranego przecwnika, gdy walimy bronią bliskiego dystansu to może być mały pojedynek, a raczej siłowanie się ;p jeśli go wygramy to przeciwnika odrzuca do tyłu i jest przez chwilę ogłuszony(jesli to my przegramy to my leżymy)
przed misją wybieramy sobie jednostkę, możemy też wybrać 2 pomocników, jednostki otrzymujemy jak narazie po każdej misji, a dkokładniej jeśli podczas jakiejś misji pojawi się nowa przyjazna jednostka to już w następnej mamy ją do wyboru

http://en.wikipedia.org/wiki/Another_Ce ... _Episode_2

tutaj jest przetłumaczone dostępne menu, niestety nie wszystko :(

zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy, jest możliwość upgradu jedostek, jak i samych combosów, przy wybieraniu jedostki wystarczy wcisnąć trójkąt żeby pojawiły się statystyki, są one przedstawione w postaci hexagonu, statystyki to obrona, uniki, dash, skręcanie, atak i dopalacz
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez mario87 »

Suavek

  • Hero Member
  • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Data dodania: Lipiec 27, 2006, 21:01:18
Ja posiadam część pierwszą. Faktycznie grafika dość uboga, chyba wycofam to co mówiłem, iż jest lepsza od Climax UC. Ale znośna.

W części pierwszej kółko służy za atak specjalny (snajperka czy mega-particle cannon [whatever] u Hyaku Shiki etc.). Trochę denerwujące jest, że w tylko kwadrat odpowiada za atak a czym atakujemy to zależy tylko od dystansu.

Nie grałem jeszcze dużo bo ciągle męczę MS Sagę, ale myślę, że jak trochę poprzechodzę to więcej napiszę o grze.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Suavek »

Czlapaj

  • Jr. Member
  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
Data dodania: Styczeń 21, 2007, 03:32:25
Ja mam obydwie czesci, i pomimo ze nie sa najlepszymi grami w jakie gralem...to maja MS'y z Gundam WING!! A druga czesc ma ponad 70 misji, i nawet unity z Robotech/Macross. Ale i tak nie ma nic lepszego niz Tallgeese !! :)
Mnie sie bardziej podoba niz Climax UC. Grafika jest wg mnie bardzo dobra (nie "doskonala" ale bdb), nie ma moze zbyt wielu detali na mapach  ale tla niezle wygladaja. Chmury, kosmos czy nawet niektore miasta wygladaja wg mnie nawet lepiej niz w GvsZ :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Czlapaj »

Czlapaj

  • Jr. Member
  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
Data dodania: Luty 11, 2007, 02:55:58
acha..no i Tallgeese I rulez :D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Czlapaj »

Suavek

  • Hero Member
  • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Data dodania: Luty 25, 2007, 00:56:33
Cytat: "Czlapaj"
No bo grales na innym zestawie sterowania. Na normalnym to kwadrat to podstawowy strzal, kolko 'lepsza bron", L1 i L2 to kolejna bron (np: vulcany) a R3+L3 to special. Zestaw mozna zmienic gdzies w opcjach chyba :)

A czy Ty przypadkiem nie mówisz o ACE2? Ja grałem tylko w ACE1 na domyślnym sterowaniu i tak właśnie było jak opisywałem - atak zależał od dystansu i tylko broń specjalną mogliśmy odpalić jakimś innym przyciskiem. Teraz już nie pamiętam dokładnie gdyż grę wyrzuciłem w kąt dawno temu. Już wolę Climax UC z młócek niż ACE1 ;>
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Suavek »

Czlapaj

  • Jr. Member
  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
Data dodania: Luty 25, 2007, 01:00:26
Sorry zle napisalem :D Zacytuje tu czesc opisu z Gamefaqs:

"At the start of the game, you have two choose between two control schemes.

Automatic Scheme: Offers the player to have an auto-lock-on ability making the Triangle button rather useless yet still useable if you prefer to select from among the enemies. The square button is the main weapon and the circle is for the special attack/ability. The downside for this scheme is that you cannot fully control the output or warpower of your selected mecha because its the scheme who will decide what weapon your mecha will use (depending on the distance between you and your targeted enemy).

Manual Scheme: Offers the player more freedom in managing his mecha's warpower.With this scheme, you can make use of your choice weapon anytime as long as itis available (when green). You still have to press Triangle in order to lock-onan enemy, but need not worry for as long as another enemy is within your line of sight or near your it will be automatically targeted.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Czlapaj »

Suavek

  • Hero Member
  • Wiadomości: 1623
    • Zobacz profil
    • http://ja.gram.pl/SuavekS
Data dodania: Luty 25, 2007, 01:05:08
Uhum... w grze przeszedłem tylko kilka misji więc możliwe, że zaznaczyłem Automatic nie zwracając uwagi co to jest. Może kiedyś jak mi się bardzo będzie nudziło to wrócę do gierki. Póki co większość wolnego czasu spędzam grając w Original Generation 2 ;p
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Suavek »